European Phalanx

Anti-reformisták

2021. január 14. - megamovieboy

lanchid.jpg

Valamikor régen jelszavaink voltak a haza és haladás. És az osztrák birodalmi érdekekkel szemben megvalósultak egy új Magyarország alapjai. Dunai híd Pesten, vasútfejlesztés, gőzhajózás, Tudományos Akadémia, lóversenyzés, Duna szabályozás, Nemzeti Múzeum stb. az eredményeket mindenki ismeri.

 Nézzük most meg, mi foglalkoztatja a mai 'nyugatos', 'haladó' ellenzéket! Bár itt a 'mi foglalkoztatja' kifejezés helyett inkább a 'mit támad' lenne a helyénvaló.

 Magyarságkutató Intézet. Az egyik fő célpontjuk. Úgy néz ki, számukra a magyarság eredete valamiféle tiltott dolog, melynek kutatása sért valamiféle ősi törvényt. Persze a logikájukat nézve, ha a múlttal való törődés felesleges, akkor maga a történelem tanítása, a történelem kutatása is felesleges. Le a történészekkel! Mao elégedetten kacsint.

 Budapest-Belgrád vasút. Az ország egyik kitörési pontja Európában a Balkánnal való szorosabb együttműködés. Velük szemben van előnyünk (humán, pénzügyi) erőforrások tekintetében, másrészt örülnek ha valaki jóban van velük, mert egymással elég rossz viszonyban vannak. Mindazonáltal a Kárpát-medence egy gazdasági terület az országhatárok ellenére is. Akkor is ilyen bőszen elleneznék balról a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést, ha az, az országhatáron belül lenne?

 Múzeumnegyed. Itt aztán előjön a szokásos baloldali 'nem nem soha', meg a védjük meg a földet hippifelfogás. Józan ésszel nehezen érthető, hogy a Felvonulási tér betonplaccára épülő Néprajzi Múzeummal mi a bajuk, de van ennél tovább is, amikor a Magyar Zene Házának a létezésének értelmét vitatják. Nyilván Kodály like this. 

 Stadionok. Az agymosás már annyira beleégette magát a fejekbe, hogy még aki tisztában is van, a vele szembeállított egészségügyi költségek több nagyságrenddel különböznek, még az is abban a hiszemben van, hogy stadionok nélkül minden megoldódna. Ezzel szemben a baloldali véleményvezérek által pocskondiázott magyar foci megtámogatásáról van szó, hogy jobb lehessen. Azt ilyenkor nem hangoztatják, hogy legális EU támogatások is voltak a stadionok mögött, mert ez kissé megborítaná az Orbán ellenes baloldal EU vízióját.

 Hidak. Legalább tíz éve zajlik egy amerikai szintű buta narratíva a hidak káros forgalomgeneráló hatásáról. Van egy rossz hírem számukra. A hidaknak az a célja, hogy forgalmat generáljanak. Létezésük oka, hogy összekössenek folyó által elválasztott településeket, a könnyebb megközelíthetőségért. Ez nyilván hasznos az embereknek, hasznos a gazdaságnak. Mellesleg jegyzem meg, az utakat is ezért építik, csak hát ott egyből nevetségessé válna káros forgalomgeneráló hatásról beszélni. És ha jobban megnézzük, bizony a hidak gyakorlatilag utak a folyó felett. Talán így még egyértelműbb a badarság.

 Végül örömhír, hogy van két téma, amibe még az idegen támogatással, idegen érdekeket képviselő ellenzék sem mer belekötni. Na, nem mintha annyira örülnének neki.

 Az első a Budai Vár újjáépítése. Ez az a bizonyos Nemzeti Hauszman program. Budapest amúgy is egy gyönyörű város, de a Budai Vár az ékköve. Jelenleg is tart az az építkezéssorozat, mely befejeztével olyan szép lesz, mint még talán soha nem volt eddig.  Frissítve! Ez sem tetszik nekik. Persze ezt lehetett sejteni, de már szóvá is teszik. Az a bajuk, hogy a száz éve megálmodott épületek modern technológiával épülnek és így már "nem hitelesek". Szerintem minden korban korszerű technikával építkeztek. Meg persze az elbontott modern -amúgy a maga nemében tényleg jó - épület elbontása miatt sajnálkoznak. Sajnálkoztak volna akkor, mikor odaépítették! 

 A másik meg a Zrínyi 2026 fegyverkezési program. Ez ugye nem valamiféle urándúsító csodafegyver készítő dolog, hanem olyan technikáknak az újjáépítése, ami le lett züllesztve, elherdálva, kidobva, vagy elajándékozva és nagyon is hiányoznak az ország védelméhez.

 Ironikus módon utóbbit már csak azért sem támadhatják, mert nyugatról szerezzük be ezeket, vagy velük együttműködésben gyártjuk és hát csúnyán néznének rájuk onnan, ha érdekeik ellen ágálnának. Nem mellesleg, még a saját oldalukról is értetlenkedés fogadná. 

 Ezek után mindenki elgondolkodhat magában, hogy ami a reformkorban jó volt, az most a magukat haladó nyugatosoknak mondók szerint miért nem az? Avagy egy ellenzéki kormányzat mihez fog kezdeni ezekkel?  Meddig  működhetne tovább a Magyarságkutató Intézet? Pillanatok alatt törölnék a vasút fejlesztését? Vagy a Múzeumnegyedet egyáltalán befejeznék-e?  A stadionok kihasználása, menedzselése helyett, jönne az ebek harmincadjára hagyás? Az új albertfalvai hídnak is lőttek? A Budai Vár fejlesztése is elakadna, ahogyan a haderőreform is?

 Végül még néhány egymillió forintos kérdés. Mit tud az ellenzék ezek helyett felkínálni? Tényleg azt hiszik itt az emberek, hogy Gyurcsány feleségének vezérletével bármi is javulni fog?  Mit tett férjeura az egészségüggyel amikor lehetősége volt rá? Avagy az oktatás felfejlesztése is mindig csak egy szlogen lesz balról? De akkor mire fog elmenni a pénz, ha nem ezekre? Vagy megint a régebben már jól bejáratott pénztelenség és hitelfelvétel lesz?

 Jelszavaink voltak haza és haladás. És a dolog működött.  Ma is működik. Csak éppen a másik oldalon ezt máshogyan gondolják. Azt még elhiszem, hogy az ellenzék is a hazáért dolgozik, csak az nem világos, melyikért? Mert aki a haladás jól ismert módjait támadja, az nem haladó, hanem kerékkötő. És tényleg ezt látjuk évek óta, az ellenzék mindenbe beleköt, minden reformot próbál gátolni, valódi anti-reformista módon.

Update! 

Egyetemek. Még mivel mással lehetne probléma, mint az egyetemekkel? Kiderült, hogy a CEU úgy megy el, hogy nemcsak, hogy itt marad, hanem itt is maradhatna, de mégis elmegy. A  logikai hibák miatt a felelősség nem engem terhel.

 A másik a rettenetes kommunista Fudan Egyetem. Józanabb ésszel tekintve idejön a hamarosan első számú hatalom csúcsegyeteme, mely világviszonylatban is jelentős. Újabb nemzetközi egyetem, melyre egész Európából jönnek majd diákok. A legrosszabb esetben a kínaiak rosszalkodnak és elzavarjuk őket. Ekkor lesz egy modern egyetemi épületegyüttesünk, amit értelmesen fel lehetne használni. Amennyiben meg tényleg marxizmust oktatnának, akkor a baloldali prominenseinknek lenne egy testhezálló munkakör. Ehhez képest a globalista sajtó megint kitett magáért. A "kémbank" után kitalálták a "kémegyetem" fogalmát. De ez még semmi, szerintük az építés költségei miatt az ország a kínaiak rabszolgája lesz. Becsődölünk egy egyetemtől. Így megy ez baloldalt.

 Végül házi feladat a problémázóknak utánanézni, milyen szakokat indított a CEU és milyeneket tervez a Fudan Egyetem Budapest!

A bejegyzés trackback címe:

https://europeanphalanx.blog.hu/api/trackback/id/tr5516386558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.01.14. 10:23:41

Kis félreértés látszik közlekedési tekintetben. Valószínűleg véletlen, de le kell szögezni. A hidak és utak nem generálnak forgalmat. Akkor tennék, ha kerülőutak készülnének. Nem vitás, hogy adott ponton forgalom generálódik, hisz azért készül az út és híd, de közben tehermentesít egy hosszabb, bonyolultabb, kisebb áteresztőképességű útvonalat. Tehát összességében forgalomcsökkentő hatása van, mert rövidíti a szállítás útvonalát, idejét, költségét. Ettől olcsóbb lesz az áru, ha nem, akkor több marad fejlesztésre, vagy akár haszonra, amiből adó lesz, stb. stb. stb.
A hidak, utak a gördülékenyebb közlekedéssel szabadidőt, termelékenységet, kényelmet generálnak. Az ellenzék meg természetesen ezen a téren is dilettáns. Nem igazán látom, hogy bármihez is értenének, amihez hozzászólnak.

Legutóbb épp egy Lehetett volna Más a Politika buta képviselője szólította fel a kormányt a földrengések kapcsán, hogy a kormány bizonyítsa be. hogy biztonságos lesz Paks2. Igazi állatorvosi ló a történet. Ugyanis:
Az a sok buta mérnök, geofizikus, statikus, talajmechanikai szakember, geológus, atomfizikus, mindenféle hétköznapi ember számára ismeretlen szakterületek felsőszintű szakértői pont ennek a félnótásnak az aggodalmaira vártak, hogy számításba vegyenek egy már nagyon régen feltérképezett és várható lemeztektonikai jelenséget. Na és persze nem tőlük kell megkérdezni, hogy kedves vezető kutatók és mérnökök, legyenek szívesek megnyugtatni minket, hétköznapi embereket, hogy ez a számunkra ritkán tapasztalható jelenség a tervekben számításba lett véve, és a vadonat új erőművünk nem lesz miatta veszélyes, hisz a lassan végérvényesen elavuló, ősrégiben sem keletkezett semmilyen kár, pedig az már nagyon régen állja a sarat! Á nem. A kormányt kell felszólítani a bizonyításra, mert hát ugye maga OV fogja tégláról téglára felépíteni, ő is tervezte, és brit kutatók amúgy is tudják, hogy a Mészáros cég szállítja majd hozzá a téglát, a Rogán keveri majd helikopterből a betont, és a Kocsis Máté fogja hozni utánfutón a reaktort a moszkvai autóbontóból.

Számomra nem az a kérdéses, hogy ennek a degenerált bandának van-e bármihez is kompetenciája, hanem az, hogy vajon akad-e annyi eszement hülye, amennyi elég a józanság felülírásához? Azt már látjuk, hogy a fővárosban van elég idióta, mert ott ugye természetszerűleg elhanyagolható az úgynevezett józan paraszti ész. Vajon hogy áll a vidék?

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.01.15. 09:40:45

@F.M.J.: Szerintem igaz a forgalom generálás, hiszen egy új híd miatt esetleg az átlag lakos a túlpartra jár majd át dolgozni, bevásárolni, szórakozni, amit eddig a kerülőút miatt nem tett meg. Így lesz hatással a munkáltatói piacra és a szolgáltatói szektorra is egy új híd.
A paksi földrengésmánia egyértelműen egy rafináltan kieszelt atomerőmű elleni támadás. És mivel több párttól is előkerül, feltehetőleg megrendelésre nyomatják, bár nyilván maguk is tisztában vannak ostobaság. De hát van az a pénz, amiért megéri nekik.
Ebből is látszik, nem az számít mennyi esze van az ellenzéknek, mert az kevés. Azoknak a hozzáértése számít akik mögöttük állnak. Lásd Nolimpia kampány profi, Momentum minden másban béna.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.01.15. 12:18:09

@megamovieboy:
"egy új híd miatt esetleg az átlag lakos a túlpartra jár majd át dolgozni, bevásárolni, szórakozni, amit eddig a kerülőút miatt nem tett meg."
- Úgy gondolom, hogy ez így nem kellően körültekintő megközelítés.
Technikailag ugyanis ha valaki egy új híd miatt a túlpartra jár mondjuk 5 km-re bármiért, és nem tízre, mint eddig ugyanezért egy másik irányba, akkor már eleve megspórolt 5 km-t. Persze eddig a túlpart mondjuk kerülővel 25 km lett volna, tehát eleve felejtős, ezért úgy látszik, mintha forgalom generálódna, de egy azon ember egyazon időben a jelen fizikai síkunkon csak egy helyen lehet. Márpedig ha az új lehetőségek fényében a túlparton van valaki valamilyen rendszeres tevékenysége gyakorlása érdekében, akkor nincs ott, ahová ugyanezért korábban járt (most már távolabbra). Így összességében az egyik földrajzi szakaszon mérhető forgalomgyarapodás egy másik, szükség szerűen hosszabb szakaszon forgalomcsökkenéssel jár. Innen már szimpla reláció.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.01.15. 14:38:54

@F.M.J.: Okés, ezeket értem. Amire gondolok, hogy eddig a túl nagy távolság miatt inkább közelebbi, de rosszabb lehetőséget részesítették előnybe, kevesebb mozgással. És a híd ezt 'generálta' nagyobb távolság megtételére.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.01.15. 19:16:50

@megamovieboy: Az érvelésed a példa tekintetében helytálló, van ilyesmire példa bőven. Ami kérdésessé teszi, az az arányokban van. Sajnos nem állnak rendelkezésemre friss adatok, évtizedessel meg nem lenne korrekt érvelni, de talán nem változott túl sokat a világ azóta. Akkor olyasmit olvastam az akkori vasút bezárásokkal kapcsolatban, hogy az utas-kilométerek döntő többségét a hivatásforgalom teszi ki, és ez nem csak a tömegközlekedésre vonatkozik. Én ezek tekintetében alakítottam ki a véleményem.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.01.15. 20:23:13

@F.M.J.: Összességében számolva egyértelműen igazad van. A híd lerövidíti az utat, ezért az összes megtett kilométer csökkenni fog. A kötözködés azon megy, hogy a hidakon összességében több lesz a forgalom, hiszen az elválasztott részek is bekapcsolódnak a forgalomba. Nyilván ez a fától az erdőt esete a részükről.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.01.16. 08:54:01

@megamovieboy: Én ezt nem nevezném kötözködésnek. Mint mindenből, vitából is sokféle van. Személy szerint azokat kedvelem, amik gyarapítanak. Mindegy, hogy melyik felet. Egy értelmes vitának nem az a lényege, hogy legyőzzük a partnert, hanem hogy felszínre kerüljenek azok a szempontok, amik segítenek átfogóbb képet alkotni. Szerintem ezzel mindketten tisztában vagyunk. Amúgy a közlekedésépítés területén dolgozom középvezetői beosztásban. Az ismereteim egy része onnan származik. Ettől persze tudhatok ezt-azt rosszul. A világ változik, én meg már több mint harminc éve végeztem.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2021.01.18. 13:42:03

@megamovieboy: Ebbe a konkrét témába nem ástam bele magam, de a cikk magában foglalja önnön cáfolatát.
Például azon rugózik, hogy jobb lenne a lakóövezeteket összekötni, és csak utána az irodaházakat. Noráliséknál tudják, hogy ha így tennének, akkor a lakóövezetre zúdulna a megemelkedő forgalom, tehát lefelé tendálnának az árak, valamint később így már hiába építenék meg az üzletet kiszolgáló hidat, sosem állna helyre az eredeti állapot.

A cikk írója nem igazán foglalkozik koncepciókkal, hiszen az valószínűleg számára felfoghatatlan lenne, ő csak az általa átlátható dolgoknál ragad le. Mindent elutasít, amiből valakinek haszna származhat, márpedig mindenből származik valakinek haszna. Ezen gondolatmenet szerint legjobb, ha soha sehol nem készül semmi, mert akkor az a NER-nek tuti rossz. Persze összességében neki is, de kit érdekel a középkori állapot, ha az rossz a zorbánnak is.

Ezen túl meg kell jegyezni, hogy egy városi híd sehol (már úgy értem normális környezetben) nem úgy épül, mint egy üzleti beruházás, amiben konkrét számokkal kimutatható haszonnak kell realizálódnia záros határidőn belül. Gondolni kell a város összképére, az élhetőségére, meg természetesen a stílusra is. A turizmus arra nem kíváncsi, hogy miként lehet dzsungelkörülmények között túlélni a mindennapokat. Olyan megjelenést kell adni, amitől leesik az álla, és jövőre is itt akar nyaralni, csak már a haverjaival együtt. És persze egy városi híd létesítésének még egymillió szempontja van, amiről egy doktori is készülhetne csak úgy dióhéjban. Persze megint nem azokat hallgatják meg, akik részint értenek hozzá, másrészt megvan a végső koncepciójuk, aminek része ez a híd is. Megalkotják a kis szalmabábújukat, és vérgőzzel püfölik.
süti beállítások módosítása