European Phalanx

Kik lehetnek a titkos ácsmesterek?

2025. július 25. - megamovieboy

titkos_acs.jpg

 Veselkedjünk neki megint a rettegett listázásnak, mert csaknem lehet nekimenni a választási kampánynak, ha nem ismerjük a valódi ellenfeleket. Tudni kell kik nyomkodják a kombókat a kontrolleren, amivel mozgatják a bábot! Még akkor is, ha a legfelsőbb bábmesterek személye és céljai ismertek. 

📇 Dorosz Dávid – ki ő és miért fontos?

  • Született: 1985, jogász.

  • Politikai pályája:

    • Az LMP egyik alapító tagja (2009).

    • 2010–2014 között országgyűlési képviselő volt, főleg külpolitikai és jogállamisági ügyekben aktív.

    • Később a Párbeszéd politikusa lett.

    • 2019–2022 között Budapest klímavédelmi főpolgármester-helyettese Karácsony Gergely mellett.

  • Kampánytanácsadóként és kommunikációs stratégiaként is dolgozott, különösen Karácsony Gergely 2019-es kampányában volt kulcsszerepe.

  • 2023 óta eltűnt a politikai nyilvánosság frontvonalából – de pont ezért merül fel a neve, mint háttérember Magyar mögött.


🧩 És akkor kik lehetnek még azok, akik a „szörfdeszkát” építették Magyar Péter alá?

1. Ex-LMP–PM–Párbeszéd kör

  • Dorosz Dávid mellett ide tartozhat:

    • Scheiring Gábor – közgazdász, volt LMP-s, majd Párbeszédes képviselő, ma a Közép-Európai Egyetem kutatója. Ő nem politikus már, de gazdasági tanácsadás szintjén segíthet.

    • Jávor Benedek – EP-képviselő volt, zöldpolitikai vonalon hiteles. Ha nem is közvetlenül, de ideológiai inspirációt adhat.

    • Tordai Bence – még aktív politikus, így hivatalosan nem lenne szerepe, de ez a kör politikailag és szakmailag egyívású.

2. Karácsony Gergely egykori stábja

  • Ők építették fel a 2019-es sikeres főpolgármesteri kampányt, ami nagy részben digitális alapokon nyugodott:

    • Zaránd Péter – kampánystratéga, kommunikációs tanácsadó.

    • Sárosi Péter – jogvédő, kampánytanácsadó típus, nem pártember, de politikai mozgásokban otthon van.

    • Süttő Gergely – social media és adatvezérelt kampányok szakértője.

Ezek az emberek nem a DK, nem a Momentum és nem is a régi MSZP emberei, hanem egy fiatalabb, technokrata, poszt-ideológikus, „progresszív reformista” vonal képviselői.

3. DatAdat-hálózat?

  • Itt jön a spekulatívabb szál: a DatAdat nevű céghálózat (Bajnai Gordonhoz köthető), amely:

    • digitális kampányeszközöket, hirdetéskezelést és adatvezérelt politikai targetálást végez.

    • Több forrás szerint Magyar Péter nem velük dolgozik – sőt, el is határolódott tőlük.

    • De ettől függetlenül: a know-how és technológiai minták hasonlítanak.

    • Elképzelhető, hogy a „DatAdat-iskola” emberei nem cégként, hanem magánszemélyként jelen lehetnek a háttérben.

4. Független, civil kommunikációs guruk

  • Egyes jelek arra utalnak, hogy nem pártközeli reklámügynökségek dolgoznak Magyar körül, hanem kisebb, személyes kapcsolatokon alapuló szakmai csoportok, akik:

    • gerilla-módszerekkel, olcsón és hatékonyan kampányolnak,

    • kerülik a direkt politikai címkézést,

    • jellemzően 20–40 közötti, értelmiségi hátterű fiatalok, gyakran startup vagy tech szférából.


🧭 Összegzés: egy új „népi tech-elit”?

Magyar Péter hátterében nem egy klasszikus pártgépezet vagy oligarchikus struktúra áll (legalábbis a látható jelek szerint), hanem egy fiatal, kiábrándult, de még mindig rendszerváltó reményeket dédelgető csoport – kampánystratégák, korábbi politikai tanácsadók, adatvezérelt kommunikátorok.

És igen, Dorosz Dávid valószínűleg az egyik kulcsfigura ebben. Nem feltétlenül mint irányító, de mint szemléletformáló és stratégiai mentorként.


 Nézzük végig, kik azok a konkrét szereplők, akik Magyar Péter közeléből ismerten vagy feltételezhetően irányítják a kommunikációját, stratégiáját vagy szervezik a körülötte lévő politikai-közösségi hátteret. A lista vegyesen tartalmaz megerősített neveket, sajtóértesüléseket, valamint logikusan feltételezhető szereplőket. És naná, hogy ez a lista is Dorosz Dáviddal kezdődik! :D

🧠 1. Akik valószínűleg ténylegesen a stábhoz tartoznak

🔹 Dorosz Dávid (stratégiai tanácsadó – informálisan megerősítve)

  • Mint beszéltük, korábban LMP, majd Karácsony kampánystratégája.

  • Több háttérforrás szerint nem hivatalos pozícióban, de döntő szerepet játszik Magyar kommunikációs és pozicionálási stratégiájában.

  • Fő területei: politikai narratíva, pozícióépítés, tónus és stílus kontrollálása.

🔹 Bokor Gábor (sajtófőnök / kommunikációs koordinátor)

  • A korábbi hírek szerint ő szervezi Magyar Péter sajtómegjelenéseit.

  • Korábban dolgozott különböző médiák és politikai projektek környékén, de nem párthoz kötötten.

  • Fontos szereplő a médiaidőzítésben és interjúk menedzselésében.


🧩 2. Akik felmerültek a háttérben mint potenciális kampányarcok vagy tanácsadók

🔸 Sárosi Péter (jogvédő, kampány-tanácsadó típus)

  • Több, spekulatív elemzésben szerepelt mint potenciális tanácsadó, aki Doroszhoz hasonlóan ért a szimbolikus kampányokhoz.

  • Nem párthű, de nagyon tapasztalt a társadalmi ügyek mozgósításában.

🔸 Zaránd Péter (volt LMP-s, később Karácsony kampánystratéga)

  • Nem megerősített, de többen sejteni vélik az ő kézjegyét a közösségi média kampány egyes elemein.

  • Profi kampány- és hirdetésmenedzsment-szakember. Ha benne van, kulcsszereplő lehet.

🔸 Lukácsi Katalin (volt KDNP-s, majd MZP mellett, most Magyar közelében)

  • Nyíltan támogatja Magyar Pétert, gyakran szerepel mellette rendezvényeken.

  • Nem kampánystratéga, inkább vallási–erkölcsi erőforrásként pozicionálható.

  • Jelenléte segítheti a konzervatív, de kormánykritikus hívők megszólítását.


🕵️‍♂️ 3. Akik felmerültek, de csak spekuláció szintjén

🔸 Bajnai Gordon köre / DatAdat

  • Magyar Péter többször is elhatárolódott tőlük, és elvileg nem dolgoznak együtt.

  • Ennek ellenére sok szakértő gyanítja, hogy know-how szinten, informális szálakon keresztül mégis lehet kapcsolat, különösen ha alvállalkozók vagy tanácsadók révén.

  • Ha jelen vannak, akkor nem Bajnai nyílt beavatkozásáról, hanem technológiai háttér megosztásáról lehet szó.

🔸 Maradék Momentum/LMP-s tanácsadók

  • Bár a pártok szintjén nem támogatják Magyar Pétert, egyes korábbi kampányszervezők átállhattak hozzá, főként a Momentumból kiábrándult technokraták.

  • Ők inkább gerilla-módszerekkel, adatvezérelt kampányokkal tudnak segíteni a háttérből.


🧠 4. Technológiai és közösségépítési háttéremberek

Magyar Péter kampánya mögött nyilvánvalóan van valamilyen professzionális digitális csapat, még ha nem is látjuk név szerint. Mire utal ez?

  • Gyorsan reagáló vágócsapat (TikTok, Facebook, Insta – napi több poszt, profi hangvétel)

  • Adatmenedzsment: pontos célzás kommentekre, témákra, városokra.

  • Online térfigyelés: kampányban gyakran reagál naprakész ügyekre, akár néhány órán belül – ez adatfigyelésre, „listening” szoftverekre utal.

Ezeket a feladatokat valószínűleg egy kis létszámú, de profi digitális kommunikációs csapat látja el. Neveik nem ismertek, de ha publikusak lesznek, kulcsszereplők lehetnek.


🧭 Záró megjegyzés

Magyar Péter nem magányos gerilla, hanem egy jól felépített politikai termék, amit egy kicsi, de jól képzett és tapasztalt csapat menedzsel. A csapat nem párthű, inkább „rendszeren kívüli rendszerváltók” benyomását kelti. Legtöbbjük a 2010 utáni ellenzéki romokon épített új modellt, amiben a klasszikus bal–jobb felosztás értelmét veszti.

A bejegyzés trackback címe:

https://europeanphalanx.blog.hu/api/trackback/id/tr1818914612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2025.07.25. 22:57:45

Jávor Benedeket hitelesnek nevezni több, mint totális tévedés
süti beállítások módosítása