European Phalanx

A vereség szélén táncolva

2023. július 10. - megamovieboy

ukraine_destruction.jpg

Kép: leonardo.ai

 A törökországi tárgyalásokkal kellett volna befejezni az ukrajnai háborút. A nyugat zseniális helyzetben volt, a leszállított fegyverek megtizedelték a támadó orosz hadsereget, megállította őket, sőt Kijev alól vissza kelett vonulniuk. Egyetlen probléma volt, hogy az oroszok a 2014-es területeknél beljebb voltak, de ebből feltehetőleg engedtek volna valamennyit. De ennél a pontnál mindenki viszonylag kis veszteségekkel... az oroszok nagyobbal kiszállhatott volna. Az oroszok gyengesége bebizonyítva, az ukránok hőssé váltak volna és csak oroszlakta területeket buktak volna el. A nyugat meg bizonyította volna erejét és befolyását.

 Ehelyett lett a több, mint egy éve tartó felőrlő háború, aminek legnagyobb vesztese Ukrajna. Ezeket a veszteségeket Herszon visszafoglalása és az oroszok Dnyeperen túlra visszaszorítása aligha tudja kompenzálni. Hiszen miközben az orosz területek sértetlenek, addig Ukrajna naponta 200-300 millió euro veszteséget szenved csak az infrastruktúrában. Mintha naponta 60 km autópályát, vagy 30 km vasútvonalat veszítenének, vagy naponta néhány gimnázium, vagy kórház veszne oda. És mindezt egy éven keresztül. Ezt még egy Ukrajna méretű ország sem bírja örökké.

 Volt egy pont, amikor Putyin feladta a béke reményét, ami pedig neki lett volna arcvesztés. Ekkor döntöttek a hosszú háború bevállalására, az ország tompított hadigazdálkodásra való ráállítására. Nyilván pontos számok álltak a rendelkezésükre saját magukat és a nyugatot illetően is. Az orosz gazdaság idén visszanyeri tavalyelőtti erejét. A külkereskedelmét tökéletesen megoldotta a globális déllel, a hadsereg felszerelése gőzerővel folyik. 

 Mindeközben nyugaton... egy évnek kellett eltelnie, hogy a döntéshozók rájöjjenek, nincsen elegendő készlet, se gyártókapacitás egy hosszú háború megvívására. Mert ugye nyilvánvaló, hogy a magyar gazdasággal vetekedő Ukrajna igencsak korlátozottan lenne képes feltartani az oroszokat az eddigi veszteségek után. És a nyugatnak nem egy év a lemaradása, hanem jóval több, mivel a haditermelést egyszerűen beszántották. Először kiadták magáncégeknek, aztán a hidegháború után nem rendeltek többet és azok bezártak. Néhány fontosabb gyárat pedig könnyedén szereztek meg a háttérhatalomként funkcionáló pénzügyi alapok. A mostani megrendelések részben őket gazdagítják. Tehát nem csak a készletekkel vagyunk elmaradva, hanem a gyártókapacitás is hiányzik, aminek visszaépítése éveket vesz igénybe. Ukrajnának éppen évekre nincsen ideje. Még kap a régi Leopard 1-ekből százat, meg harminc Abramset, meg valamennyi F 16-os vadászgépet. Aztán lehet örülni, ha az elégséges lőszert és légvédelmi rakétákat megkapják, A kazettás bombák leszállítása egyértelműen világfelháborodáshoz fog vezetni, mivel már száz ország lemondott a használatukról. A  sok kis robbanótöltetből elegendő fog megmaradni, hogy a békében is még sokáig szedje áldozatait.

 Miután párezer rongyos tálibot sem tudott a nyugat legyőzni, nem látom a kompetenciát, hogy pont az oroszokat sikerülne. Érthetetlen, hogy a döntéshozók mitől élnek ennyire illúziókban? Az alkalmatlanságuk miatt nyakig vagyunk egy háborúban, aminek a kimenetele erősen kétséges. Ráadásul egy egészen értelmetlenül felesleges háborúban. Ha az ukránok nem cseszegetik a kisebbségeket, akkor most nem állna Putyin mögött egységesen az orosz közvélemény. Ráadásnak még a putyini narratíva is tökéletesen működik az oroszok ellen Ukrajnát felhasználó nyugatról. Ellenben a nyugati propaganda állítása Ukrajna elképesztő fontosságáról nem túl hihető. Egyrészt Kelet-Európa mikor volt fontos a nyugatnak?  Soha! Másrészt még nekünk, a szomszédjának is nagyjából lényegtelen a sorsuk, csak lehetőleg ne legyünk határosak az oroszokkal és ne rángassanak bele minket is a háborúba! Előbb utóbb, a nyugatnak is fel kell tennie a kérdést önmagának, mert még mi magyarok sem értjük, mi keresnivalója van az angolszászoknak az eurázsiai sztyeppén?

 Jelenleg annyi látszik, hogy az oroszok összekapták magukat és ha támadni még mindig nem tudnak, a védekezés már jól megy nekik. Az ukránoknak kvázi az lett beígérve, hogy addig harcolnak nyugati pénzből, amíg csak kedvük van hozzá, amit az amerikai propagandagépezet igyekszik fenntartani. Csak ők a területek visszaszerzéséért harcolnak. Ha a nyugat nem tud nekik olyan módszert, eszközöket adni, ami sikerre vezetné őket, abból idővel komoly bajok lesznek. Akkor kiderül, hogy az egy éve tartó felesleges pusztítás, ami érte az országukat értelmetlen volt, mert a nyugati segítség elégtelen. Ki fog felelni ezért a nyugat részéről?

 A legrosszabb pillanatnyi eshetőség, hogy az ukránok rájönnek a reménytelenségre és kiegyeznek az oroszokkal. Ez ugyan elképzelhetetlen, de eljöhet ez az idő is. A veszteségeikért a nyugatot fogják okolni és lesz a kezükben egy akkora haderő, amivel nagyon jól meg tudják zsarolni. Ha ez az ukrán sereg megindulna nyugat felé, talán Párizs környékén tudnák megállítani. Ugye már megint ez kinek a hibája? Hát azé, aki egy komikust ajándék fegyverekkel és ajándék pénzekkel Európa leghatalmasabb hadurává tette a Dnyepertől nyugatra. Úgy, hogy hivatalosan nem kért érte semmit, de közben saját magát jelentősen lefegyverezte. Lehet mondani, hogy de hát  az ukránok voltaképpen nyugati zsoldban vannak, csak éppen egy nemrégi posztban értekeztem mellékesen a zsoldosseregekkel kapcsolatos problémákról.

 Hiába drukkolok a békének, minden egyes ukrán páncélos, ami a csatatéren marad, eggyel kevesebb fenyegetés ellenünk. Zelenszkij teljesen gátlástalan módon tette az ellenkezőjét, mint amire megválasztották, viszi bele az ukránokat egy olyan háborúba, amiből jól nem fognak kijönni. Erről is volt már poszt. Valamint eltünteti a megkapott fegyverek egy jelentős részét és építi ki korlátlan hatalmát.  Visszasírjuk azokat az időket, amikor az oligarchák egy tréfás vetélkedő keretén belül börtönözgették be egymást attól függően, melyikük szerzett hatalmat a választásokon. 

 A nyugati csodafegyverek semlegesítve, míg az oroszok drónjai tökéletesen működnek, az elektronikus zavaróik teszik a dolgukat, a csatahelikoptereik meg lőtávolságon kívülről tizedelik az ellentámadás nehéztechnikáit. Pillanatnyilag Ukrajna problémái kezdenek eltörpülni ahhoz a slamasztikához képest, amibe a nyugat belemanőverezte magát.  Már annyira benne vagyunk, hogy egy vereség az egész nyugat vereségévé válhat. Az afganisztáni kivonulást is nehéz kimagyarázni, de az oroszoktól elszenvedett vereséget már egyenesen lehetetlen. A nyugati elképzelések dugába dőlnek és Amerika megerősödése helyett a meggyengülése lesz nyilvánvaló. Miközben az oroszok a hatalmas buktából állnak fel és jönnek ki ha nehezen is, de győztesként. Ilyen az, ahol a döntéshozók nem csak az álmaikat, hanem a valóságot is látják. És ez az egész blama egy harmadrangú csatatéren, ahol a csatát a nyugat saját maga is rendesen provokálta. 

 A legszebbet a végére hagyom. Már jönnek a józanabb hangok, hogy Ukrajnát talán mégsem kellene NATO taggá ütni egy olyan háború kellős közepén, amiben nem állunk éppen fényesen. De van már ennek folytatása is, mégpedig, hogy esetleg a háborút csak úgy tudjuk döntetlenre menteni, ha garantáljuk, hogy Ukrajna nem lesz NATO tag. Ez a szerencsétlen ország, amelyik a tagságért vállalt be egy véres konfliktust a rosszhírű oroszokkal, annak a hős nyugat, hogy mentse az írháját, tőrt döf bele hátulról.  Nyilván meg lesz magyarázva humanizmussal, meg mi úgy győzünk, ha veszítünk stb. A gyakorlatban azonban Amerika minden "barátja" és szövetségese alaposan el fog gondolkodni, mégis miféle alakra bízta magát. Na, ez az árulás, már megindíthatja az ukránokat úgy, hogy a végén az Atlanti óceán mossa a lábukat.

 Ebből az egész mocskos dologból minél inkább kimaradunk, annál jobb. Akármekkora oroszbérencnek is hazudnak közben minket nyugaton az álhírgyártók, az öltönyös bohócok, sőt, most már az egyenruhás bohócok is. Aztán az ukránok később elgondolkodhatnak majd, hogy kire kellett volna inkább hallgatniuk. Ki volt valójában velük és ki ellenük? Ki az aki kihasználta és ki volt az, aki önzetlenül, hátsó szándék nélkül segítette őket?

A bejegyzés trackback címe:

https://europeanphalanx.blog.hu/api/trackback/id/tr918164216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.07.10. 21:00:42

Talán öt év múlva belátják...
Addig kiírtódnak...

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.07.10. 21:31:04

@gigabursch: Robert C. Castel szerint 4-5 év, amíg a bevethető létszám 20-25%-át elveszítik. Olyankor megtörnek és feladják. Tehát a jó hír, hogy nem fog örökké tartani. A rossz meg az, hogy marha sokba fog ez kerülni nekünk. Ráadásul a következő két év hadianyag szempontjából kritikus. Az ellentámadás meg leginkább öngyilkos küldetés.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.07.13. 10:41:29

@megamovieboy: Én is hallottam ezt a Casteli megnyilvánulást, de valami nem stimmel. Valószínűleg nyelvbotlás lehetett, mert az ukrán sereg sosem volt milliós, és már bőven 200000 fölött van az áldozatok száma. Nem lehet, hogy nem 4-5 évre, hanem 4-5 hétre gondolhatott?

gigabursch 2023.07.13. 16:53:13

@F.M.J.:
Szerintem 4-5 év.
Az orosz államvezetés le akarja zárni az ukrán kérdést
Ha nincs ukrán, akkor nincs kérdés.
Aki elment, elmenekült, annak kuss!
Aki meghalt, az nem felesel.
Aki túlélt, az betagozódik.

Amiről nem beszélünk, az meg nincs.

(Vö: Mi még beszélünk a Tienanmen térről.
A 10 évvel fiatalabbak esetleg.
A 20 évvel fiatalabbak már nem
A ma gyerekek? Sose fognak tudni róla.)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.07.13. 19:46:54

@gigabursch: Rendben, az okfejtéseddel egyet lehet érteni, bár a távlati célok között én még találnék alternatívát, valójában a százalékok/idő összefüggéssel van fenntartásom.
Ha eddig tudhatóan elérte az áldozatok száma a 200000 főt, a sereg összesen nem volt milliós, de tegyük fel hogy mégis, és 20-25% adja az összeomlást, akkor nem évek vannak hátra, csak napok. Csupán azon múlik, hogy mikor mennek neki újra az orosz védelmi rendszernek. Örülnék, ha valaki elmagyarázná, hogy matematikailag hol van ebben az egyenletben még 4-5 év.

gigabursch 2023.07.14. 12:56:43

@F.M.J.:
Mindettől függetlenül valahogy a számok tényleg ütköznek egymással.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.07.15. 07:31:30

@F.M.J.: @gigabursch: Sajnos az elemző jól számol, bár ismeretlen tényezők ronthatják az eredményt. Konkrétan, hogy mennyi férfi tudott kiszökni. Ha az utolsó reális számokat nézzük, akkor Ukrajnának 44 éves korig van 5.7 millió férfi lakosa. Tehát a statisztikák szerint, az ötödének-negyedének az elvesztése összeomláshoz vezet, azaz nagyjából 1.4 millió ukrán halott és súlyos sebesült.
Az ukránok titkolják az adatokat, még az USA is csak tippelni tud. Emiatt 150-300 ezerre teszik az ukrán halottak számát. A súlyos sérültek, akik már nem képesek többé harcolni ugyanennyi lehet, azaz 300-600 ezer fő az eddigi veszteség.
Tehát, a még öt év az optimista becslés, a pesszimista pedig a másfél év.
De ez mind csak becslés. A Magyar Királyság nagyobb veszteségek után is folytatta a harcot a mongolok ellen.
Egy másik lehetőség, hogy a nyugat megunja az ukránok felfegyverzését. Ez is véget vetne a további vérontásnak. Tartok tőle azonban, hogy főleg az USA inkább tol bele annyit, hogy az ukránok ne veszítsenek, miközben ugyanez lesz az oroszok stratégiája is.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.07.15. 14:33:26

@megamovieboy: Igen, ez a másik egyenlet, amit szintén értek, csak felfogni nehéz. Volt ugye a standard ukránia, amiben éldegélt 40 milla ukrajn. A fele nő, a maradék fele nem hadikorú, a maradék fele kell a kritikus infrastruktúrába, meg beteg, akkor is marad 2,5 millió. Miért kell a kényszersorozás a millióhoz? Talán a külföldre menekült hadkötelesek száma eléri a 1,5-2 milliót? És ha igen, akkor az ukrajnok tényleg olyan hősiesen akarnak küzdeni ezért a korrupcióhegyért, amit ez a farokzongorista filmesít meg éppen? Ez az egyenlet is tartogat néhány egészen érdekes megfejtést. Lehet, hogy az elmenekültek nagyobb hányada sorköteles, mint arányosan gondolnánk, és a ma ismert 17 milla alapján máris meglenne a matematikai eredmény? Valójában kinek az érdekében és miért folyik a lövöldözés? Persze volnának ötleteim, de egyelőre csak kérdezek.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.07.15. 20:55:58

A férfiak közül akár kétmillió is már külföldön dolgozhatott, ez komoly csapás lehet a hadrafoghatóságra nézve. Elvileg az ukrajnai oroszok sem jöhetnének szóba, de az önkéntesek közé szépen besuvaszthatták őket. Mondjuk a donbaszi önkéntesek azok pont ellenük harcolnak már nyolc éve. Akár az is lehetséges, hogy már a bödön alját kapargatják. Persze az amerikai propaganda fanatizáló hatását nem szabad lebecsülni. Eddig úgy néz ki, az ukránok bármit elhisznek.
Amerika régi terve Európa elszigetelése, ezzel a háborúval megvalósulni látszódik. Ezzel két vetélytársat pipálhat ki egyszerre és már csak Kína marad ellenségnek.

gigabursch 2023.07.16. 09:27:07

@F.M.J.: @megamovieboy:

Ezt azért egy kicsit árnyaluk már, ha lehet kérni.

1991, a népi ukrán szszk-ból lesz Hohólia.
Lakják 53-55 millióan (kicsit eltrének az adatok)
2013-ban lakják kb 43-45 millióan (itt is)
20 év alatt vagy kihaltak 10 millióan vagy tipliztek, de leginkább mindkettő.
Fertilitási ráta emellett nuku

2014-ben Krím el, alsó hangon 3-4 millió, tehát marad 40.

2022-re ebből a negyvenből további 5-7 millió tipli, marad jó esetben 35 millió.

2023-ig egy év alatt tiplizett további 5-8 millió, maradtak kb 29 millióan.

S emellett regyük hozzá, hogy Donbassz-Luganszk alsó hangon 7-8 millió ember, akik _nem_akarnak_ hahaolok lenni.

Maradt 22-24 millió lakos

Ennek már jól mérhető hányada öregasszony és ember vagy pedig valamelyik maffiakonszern dolgozója és ott inkább rabszolgasorban tengődik, mert akkor nem kell mennie a frontra, hiszen a kisvezér ezt a nagyvezérekkel lezsírozza.

Ebből számoljunk hadrafogható lakosságot.
Ekkora (megfáradt, kimerült, stb.) haderőnél - megfelelelő hazai haderőreform mellett - bevonulni Kárpátaljára békefenntartónak már nem is akkora kihívás...

Ugyanis, ha nem is Kárpátalja irányába, de a románok, ugyanezt mérlegelik.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.07.16. 10:36:56

@gigabursch: Ha jól emlékszem, pár hete, de lehet hónapja is, az egyik képviselőjük már kezdte pedzegetni egy parlamenti felszólalásban a területi igényeket. Ismerve a román mentelitást, ami a gyengébbet rúrja, és az erősebbhez törleszkedik a várható jutalom reményében mindenféle erkölcsi fenntertás nélkül, már jó korán bejelentették az igényeiket. Persze csak finoman, hogy adot esetben el lehessen határolódni, de azért hallhatóan. Ami Kárpátalját illeti, nem rózsás a helyzet, és nem biztos, hogy az erő a megoldás.
Ha teszemazt az oroszok szétkapják zelenszkiját, de nem akarnak magoknak folyamatos belvillongásokat, akkor szét is osztják. Kárpátalján a legnagyobb arányú kisebbség a ruszin, viszont sem annyian, sem akkora helyen nincsenek, sem akkora befolyással nem bírnak, hogy egy új adóparadicsomot, vagy bankközpontot építsenek, tehát valahová tartozniuk kell. Az oroszok nem hülyék. Látják, hogy az ukránok hogy bántak az oroszokkal, tehát kuss a nevük. A románokat is ismerik, sosem bíztak bennük. Szlovákia politikailag instabil, kiszámíthatatlan. Még az is előfordulhat, hogy szimplán az ölünkbe hullik, ha mértéktató megbízható és kiszámítható nemzet módjára viselkedünk. Arról nem is beszélve, hogy mi akkor sem döftük hátba az oroszokat, amikor elvárás volt, és ez sokba is került, de az oroszok nem felejtenek. Annélkül voltunk velük korrektek, hogy az ánuszukat nyálaztuk volna. A szibériai emberek tisztelik a tökös népeket. Csak nyugalom. Lesz még turul a munkácsi várfokon, de most nem nyilakkal kell megszerezni.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.07.16. 15:13:31

@F.M.J.: @gigabursch: A ChatGPT már megmondta: "A bevonulásról való döntést komoly körültekintéssel és diplomáciai egyeztetésekkel kell meghozni, és nem szabad olyan helyzetbe kerülni, hogy egy másik ország megelőz minket. A békefolyamat és a diplomáciai megoldások előnyben részesítése mindenképpen javasolt."
Szerintem itt jobb kivárni nyugiban, mert a hadsereg még csak várja az eszközöket. Meg ne mi legyünk az agresszor rosszfiúk! A lengyelek a nagyfejedelemséget szeretnék újra, Putyin ezért rak atomot Belaruszba. A románok meg hozzák a kisgömböc mentalitást, nekik a Krím is ősi román föld. Egyetértek az M.I.-vel, ha már omlik Ukrajna, akkor nem engedhetünk mást oda, csak le kell zsírozni az amcsikkal, remélhetőleg addigra Trump lesz az elnök!

gigabursch 2023.07.16. 21:43:26

@F.M.J.:
Nem ok nélkül írtam, hogy békefenntartüként.

S a románok mellett ott van a lengyel kérdés is.
Őnekik az orosz szitu még rosszabb, mert nekik az oroszoktól valamit kapni, ami nem elfoglalással jér, az olyan, mint rendes magyar embernek francia becsülterenddel hazaérkezni, azaz "Úristen, mit vétettem én a hazám ellen?"
Holott a lengyelek igenis számontartják, hogy Ilyvó az lengyel terület volt és lengyel kell maradjon, akárcsak a banderista népirtást is.

Szóval csak az a nagy kérdés, hogy lehet-e olyan helyzet. hogy meg tudjanak egymással állapodni vagy nem.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.07.17. 06:47:44

Rohadt messze állok a "szakértőtől", csak úgy morfondírozok.

@megamovieboy: Ha Trump visszajön, és addig nincs vége a háborúnak, akkor véget vet neki, de az szerintem oroszbarát ukrán kormányt, és dombasz és Krím nélküli egész ukrajnát jelent. Ha előtte az ukránok feladják, akkor vannak esélyeink, mert Putyinnal is, meg Orbánnal is jól kijön, és segíteni fogja a feszültség-csökkentett területi felosztást.

Ami a belaruszi atomtelepítést illeti, szerintem leginkább jelzés, hogy ne legyen a nyugat következő próbálkozási területe. Talán a Wagnert is azért telepítették oda. Elég jól céloznak. A fehérorosz elnök nyilvánvaló csalással került hatalomra, tehát megvan a társadalmi feszültség egy majdan 2.0 lejátszásához. Szerintem helyi ripacs is lenne a szerephez, talán már a megállapodást is megkötötték. Talán Zselé szomszédja lenne az előadás után az árulók védett paradicsomában valahol Polinéziában. Ki tudhatja?

@gigabursch: Értettem a békefenntartó utalást, csakhogy annak van ugye egy státusza. A békefenntartó bármennyire is valamelyik ország katonája, jogilag az ENSZ megbízottja, márpedig így egyáltalán nem egyértelmű, hogy a költségeken kívül bármi is nálunk landolna. Ha viszont kihasználnánk, hogy már amúgy is ott vagyunk, akkor azzal táptalajt adnánk az irredenta vádaknak. Persze normális magyar ember örül, ha van visszarendeződés, de azért mégsem a trambulinról kellene a medencébe locsolni.Manapság nem célravezető a becsületes kiállás, mert nem a nevükön vannak nevezve a dolgok.
Pl.: többszörösen büntetett agresszív drogos gennyláda -> mártír
heteroszexuális adófizető fehér ember -> fasiszta elnyomó
köldökig érő gaz -> méhlegelő
korrupt szétlopott államban betiltott ellenzék és ellenzéki sajtó -> mintademokrácia

Francia becsületrend. LOL. Amelyik kutya ugat, az nem harap. Úgy emlékszem, a Medgyesi kapott ilyet. Mondjuk érthető. Talán kap majd a Fegyőr is, bár az olyan hülye, hogy még azt sem fogja tudni, hogy pontosan miért.

A lengyeleknek sajnos elöntötte a vér az agyukat, és belealvadtak az agysejtjeik. A SZU-ban tényleg az oroszok voltak többségben, de nekik (lengyeleknek) konkrétan az ukránokkal volt a bajuk, mert amik a SZU nevében történtek, azokat azok követték el. Most a tényleges ellenségeiket támogatják a valós érdekeikkel szemben. Nem vagyok történelemprof., de amennyire emlékszem a világnak a vörösök vezette SZU-val volt bajuk, és nem az orosz néppel. A vörösök (internaci-) remekül megértették egymást a másik (nemzeti-) szocival, és együtt utálták a normalitást. Én most is ezt látom. Az EU ballibsi (vörös) többsége remekül kijön a (fasiszta) ukránokkal, és együtt utálják a világ mértéktartóbb nem hőbörgő, elemző gondolkodású részét. Nincs új a nap alatt, csak kicsit változik az öltözködési divat, bár a jelképek most is árulkodóak.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.07.26. 22:49:35

@F.M.J.: Tartok tőle, hogy az oroszokat már nem fogják tudni megálltani. Mivel nincs mivel. És ezt Putyin pontosan tudja. Nem fogja hagyni, egy ideiglenes békéért leállítani a felmorzsolást. Már egyszer a bolondját járatták vele, ahogyan azt Merkel elismerte. Trump esetleges reménye meggyőzni az amerikaiakat, hogy nem Ukrajna számít, hanem Kína. Ha elengedi Ukrajnát, az lehet egy esély, hogy ne verjék szét teljesen az oroszok. De ez csak elméleti.
Nekünk nem lehet területben gondolkodni. Nem határozhatja meg első sorban a stratégiánkat. Ha jön magától az jó, de erőltetni nem szabad. Nem ér annyit egy kisebb megszerezhető földdarab - még ha jogosan minket illetne - mint egy országot szétromboló háború. Arra kell felkészülni, hogy ha kell, lépni tudjunk.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.08.12. 20:54:11

@megamovieboy: Egyetértek. Azért érdemes elgondolkodni, a mi lenne ha kérdésen.
Ha teszemazt ölünkbe pottyanna, mert mint korábban vázoltam, önállóan nem lenne életképes, sok a ruszin, és Putyin tudja, hogy azokat Ukrajna bekebelezése nélkül csak Mo-hoz csatolva tudhatná biztonságban, akkor eljönne a nyugati világ kisebbségi rémálma. Nálunk annyira támogatva vannak a nemzeti kisebbségek, ahogy talán a világon sehol. Egy ilyen esetben olyan tömegben kapnánk, hogy nehéz volna elvitatni a példaértékét. Ha pedig így lenne, akkor bármelyik nemzeti kisebbség tudna rá hivatkozni egész Európában, hogy lehet ezt különbül is csinálni, mint ahogyan bárhol szokták.
süti beállítások módosítása