European Phalanx

Merkel tévedése

2016. január 14. - megamovieboy

merkel_refuge.jpg 

 A menekültügy okairól már jó pár teória látott napvilágot. Legtöbbször az amerikaiak, az oroszok, az arabok, no és a kihagyhatatlan zsidók mesterkedései kerülnek szóba. Nézzük meg a legegyszerűbbet, amivel nem szoktak foglalkozni, mert nem elég egzotikus, csak a saját házunk táján kell hozzá söprögetni.   

 Az eseményeket tekintve látható volt, hogy egyrészt Merkel kancellár asszony egyértelműen hívogatta őket, másrészt amely ország a Németországba való eljutást az európai törvényeknek megfelelően gátolta, azt diplomácia össztűz alá vette, valamint hatalmas propaganda ment a bevándorlók mellett a "független" sajtóban, plakátoltak a köztereken (nálunk is), üdvözlő tüntetéseket szerveztek (melyek egyedülállóak voltak az emberiség eddigi történetében). Nem zavarta Merkelt, hogy az érkező emberekről semmilyen információval nem rendelkezik, tekintve származási helyet, nevet, életkort, végzettséget. Összefoglalva, Merkel a kiinduló és végpontja ennek az egész történetnek. (Hiszen már a Görög-Török határon fel lehetett volna tartóztatni őket, amit a görög helyzetet tekintve meg tudott volna oldani, igen, pénzzel, a törököknek juttatott összeg kis része is elég lett volna a hatásos fellépéshez.)

 Mégis mi vezette ezekre a nem éppen korrekt lépésekre Merkel kancellár asszonyt? Mi vehette rá, hogy a Föld egyik legzűrösebb helyéről millió embert hívott Németországba? Ilyen, szinte a józan észt felülíró döntést leggyakrabban a mohóság és a hatalomvágy hoz. A háttérben az elöregedő lakosság és a hiányzó munkaerő áll. Ezt normálisabb helyeken a gyermekvállalás támogatásával, propagálásával oldják meg. Csakhogy, ennek a módszernek a hatása lassú, a megszületettek, csak húsz év múlva állnak munkába, addig pedig rengeteget kell költeni a felnevelésükre, oktatásukra és a pozitív hatás lassan lesz érzékelhető. Itt jön az ötlet, hogy máshonnan vegyék a már munkaképes, képzett embereket, így a probléma olcsón és gyorsan megoldódik. Kapóra jött a szír háború, de még inkább az, hogy a szírek elvileg jó oktatásban részesültek, sokuknak van diplomája. Az indok is könnyen jött, a humanizmus nevében szépen áttelepítik őket és már mehetnek is a gyárakba melózni. Volt elemzés róla, hogy Németországnak évi egymillió emberre lenne szüksége a következő évtizedben. A Mercedes autógyár igazgatóságának egy tagja már az első menekültek megérkezésekor lelkesedett értük, gondolom a felebaráti szeretet lebegett eközben a szeme előtt. A terv összejött, meg van az első egymillió és a most éppen napi 3000 újonnan érkező garantálja az idei milliót is, mondhatni a terv a munkaerő szerzésére működik.

 Mit nyert volna ezen a német gazdaság? Nagyjából évi +3% GDP növekedést. A következő tíz évben a német gazdaság majd másfélszeresére nőtt volna a bevándorlóknak köszönhetően. Európában megkerülhetetlen, nyomasztóan domináns gazdasági fölényre tettek volna szert, a többi európai ország pedig jó esetben másodhegedűs, rosszabb esetben a csatlós szerepébe került volna. Ez volt az a nyereség, mely a német vezetést illegitim lépésekre sarkalta. A Kölnben szilveszter éjjelén történt események ismeretében, nagyon úgy néz ki, a döntések mögött csakis a gazdasági szereplők lobbijára támaszkodtak és figyelmen kívül hagyták a társadalomtudományokat. Nem kellett Harry Sheldon előrelátó képességével rendelkeznie senkinek, hogy a folyamatokat előre lássa, hiszen ez zajlott már eddig is szerte Európában a bevándorlók által benépesített városokban. 

 A nagy befogadási rohamban mindenki jött aki csak tudott, meg is értjük az okokat, de a legtöbbjük sem most sem a későbbiekben nem lesznek egy demokratikus, liberális ország hasznára.. Erről a Menekültek című bejegyzésben volt szó. 

 A mohóság hamar visszaütött, az ész nélkül túl nagy számban befogadottak integrálására, vagy inkább asszimilálására nincsen elég ember, de mint kiderült a közbiztonság fenntartására sem maradt erejük. A biztonságot szavatoló erők a határt és a menekülttáborokat felügyelik, az utcára nem maradt elég egységük. Németország csapdába esett. Le kellene állítani a beáramlást, amíg a már ott levőkkel tudnak végre valamit kezdeni. El lehet képzelni, ahogyan a határokat lezárják, az összes útvonalország is ezt fogja tenni, egészen Görögországig és elkezdik visszatoloncolni a már náluk levőket. Az eseményekért egyértelműen a németek lennének a felelősek, ami hatalmas presztízsveszteség lenne számukra. Ezt el akarják kerülni, tehát egyelőre nem zárják le a határokat. Látható a történet vége, egy év múlva már csak egész Európa összefogásával lehetne rendezni a helyzetet. (Pedig az áradat nagymértékű lelassításához néhány ijesztően nagy hadihajó is elég lenne a Görög szigetek közelében. Legalábbis egy gumicsónakból nézve nagy hadihajó, ha már a görögök nem tesznek semmit maguktól) Két év és még kétmillió menekült már szinte lehetetlen feladat elé állítaná az Európai Uniót a jelenlegi erőforrásokat tekintve. Magyarul ez azt jelenti, akkora pénzt kellene költeni a megoldásra, amit már egy egyszerű polgár is megérez.   

 Olyan helyzet állt mára elő, melyet meg lehetett volna előzni, egy tízezer fős próbabefogadással, akiket egy kijelölt városban helyeznek el és kiderült volna mennyi ember szükséges az integrációjukhoz, vagy egyáltalán mennyire lehetséges az. Kiderült volna mekkora tömeget tud egy város ellátni, integrálni és gond esetén bőven lett volna erőforrás a helyzet megoldására. A megszerzett tapasztalat már most igen hasznos lenne. De erre nem volt idő, jövőre választások és addigra a befogadottaknak már kimutathatóan gazdasági előnyt kellett volna hozniuk, nem maradt egy év a tesztelgetésre. Ez a gazdasági növekedés a mostani helyzetet elnézve nem fog összejönni. Viszont Merkelnek még pont maradt annyi ideje, hogy végképp a szakadék szélére tolja nem csak Németországot, hanem a kontinenst is. Ehhez csupán azt kell tennie, amihez a legjobban ért, és ez  a  merkelezés, azaz a semmit nem tevés.

A bejegyzés trackback címe:

https://europeanphalanx.blog.hu/api/trackback/id/tr528268004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2016.01.15. 11:30:06

@Mészáros Laci:

Nem feltétlenül mennek Indiáig. Európán belül is van olcsóbb hely mint Németország (szinte csak az van :-) ). Az alap-képleten nem változtat a dolog: az adott ország aktív/inaktív aránya nem mérvadó. A lényeg az, hogy az adott GAZDASÁG mit bír el.

Leylandi 2016.01.15. 11:33:14

@Mészáros Laci: Azt hiszem, ebben a kérdésben nincs meg a közös nyelv."

Kellene?:-)
Itt VITATKOZUNK, nem a Kínai SZP kongresszusán ülünk...
De ez nem is baj, nem?
Ez a blogolás értelme. Egyetérteni csapaton belül kell, de mi nem vagyunk egy csapat. Én mérsékelt konzervatív jobbközép-beállítottságú vagyok, te meg konzervatív radikál-balos. De ettől még elférünk ebben az országban:-) Remélem... Én pl. kifejezetten szeretek vitatkozni, ezért nem is az akolmeleget keresem, hanem azokat, akik nem értenek velem egyet. Akik egyetértenek, azokkal ugyebár NAGYON FÁRASZTÓ vitatkozni:-( Szinte lehetetlen...

Ad Dio 2016.01.15. 11:34:22

@Mészáros Laci:

Ez a jövő: egy új paradigma ami két lábon áll: megvédi Európa liberális, keresztény, demokrata gazdag identitását és közben felvállalja annak a feladatát, hogy a világot élhető szinten tartsa a környező régiókban. Nemsokára a három gazdasági szektor mellet meg fog jelenni egy negyedik: a fenntartás.

Ha jól csináljuk ez kiutat jelenthet a gazdasági, de akár a kulturális mélypontunkról is.

Mészáros Laci 2016.01.15. 11:34:28

@Leylandi:

"Ne becsüljük le a németeket! Nem hülyék azok.."

Nem hülyék. Ezek tényleg nem közismert dolgok, mármint az, hogy egy távoli kultúrából érkezett bevándorlót nem lehet csak úgy "megtanítani" a német viselkedésre. Minél nagyobb hatalma van egy politikusnak, annál inkább hajlamos azt gondolni, hogy kiadom az utasítást és úgy lesz.

Nem csak a poltikusok, minden ember türelmetlen -- nem hiszik el, hogy a társadalmi változások nagyon lassúak. Én is türelmetlen vagyok a gyerekemmel, pedig a józan eszem tudja, hogy a helyes nevelés gyümölcse hónapok, évek után látszik meg, mégis azt szeretném, hogy már holnap szorgalmasan csinálja a házifeladatot a gyerek. De nem és nem.

padisah 2016.01.15. 11:36:17

@Ad Dio:

Amire te gondolsz, az a tőke alapú társadalom, ami a másik társadalomba kihelyezett tőke hozamát repatriálja, és odahaza vásárol belőle olyan javakat, amiket egy másik társadalomban állítottak elő.

Ennek semmi köze a tudáshoz. A tulajdonhoz van köze amit kihelyezhet.

Egy "tudásalapú" társadalom abból él, hogy a tagjai magas hozzáadott értékű *munkát* végeznek, van ehhez megfelelő tudásuk, és infrastruktúra ami lehetővé teszi, majd az így előállított termékeket eladják a világ többi részébe, illetve maguk is azt használják. Lehet hogy egy ilyen társadalomban van egy csomó gép is, és arra kell a magas hozzáadott értékű munka hogy ezeket létrehozza, karbantartsa, de az újraosztható gdp-t akkor is az ember fogják megtermelni, ez munka nélkül nem megy.

Egyébként meg az automatizálást nem a lustaság hajtja előre, hanem az hogy a cégek csökkenteni akarják a munkabérre költött pénzt. Ha ezt megoldhatják úgy is, hogy automaták helyett kicsi kínaiakat dolgoztatnak, akkor azt választják. A tőkének teljesen jó az, ha szorgos németek dolgoznak a gyárban automaták helyett csak olcsón csinálják. Nem azért van munkanélküliség mert ne lenne helyük a gyárakban, hanem mert túl drágák.

Mészáros Laci 2016.01.15. 11:36:24

@Ad Dio:

"és közben felvállalja annak a feladatát, hogy a világot élhető szinten tartsa a környező régiókban"

Sajnos ezt már lekéstük, 7 milliárd embert nem lehet élhető szinten tartani.
Inkább csak az lehet reális cél, hogy benne legyünk a túlélők között.

Leylandi 2016.01.15. 11:37:32

@Mészáros Laci: "És amikor a kormány próbálja az iskolarendszert ebbe az irányba terelni, a nép felháborodik."

A nép nem tudta még kinőni a kádári paternalizmust. Sokszor elmondtam már, hogy igazából nem hiszek abban, hogy itt bármi belátható időn belül jobb lehet. Ahhoz le kellene váltani először magát a népet. Mert ő sajátmaga a fejlődés gátja, saját ellensége, ahogy mindig mástól várja, hogy valami jobb legyen, de ő nem akar tenni semmit.

slowMotion 2016.01.15. 12:02:12

Merkelnek mennie kell

Balt 2016.01.15. 12:05:46

@Leylandi: Ha már konteó: én arra voksolnék, hogy pont az Európai Egyesült Áll... Emirátusok :) lebeg a szemük előtt, nem ennek a megtorpedózása; de a vér-verítékes jelenleg az "eredmények" épp az utóbbiak felé mutatnak. (Függetlenül attól, hogy nyilván szükség volna valami hatékonyságnövelő reformra uniós szinten, ami persze nem feltétlenül az "Egyesült Államokat" jelenti, sőt!)

Balt 2016.01.15. 12:08:58

@Leylandi: :) Ez egyébként egy szokatlanul színvonalas kommentfolyam feltehetőleg különböző pártszimpátiájú olvasók között, nem is tudom, máshol a blog-hun van-e hasonló. Mégis csak van vmi jó ebben a migránsválságban. :))

Balt 2016.01.15. 12:17:37

@Balt: Utólag cifráztam, kicsit zavaros, ilyesminek szántam: :)

de a jelenlegi vér-verítékes "eredmények"

Ad Dio 2016.01.15. 12:20:50

@Mészáros Laci:

A mad max jövőért semmit sem kell tennünk. Elég ha hagyunk mindent úgy ahogy eddig ment.

Viszont azt nem hiszem hogy ne lehetne a folyamatokat megfordítani. A világ épp csak belépett a globalizáció adta új térbe.

Most kell lépni!

Mészáros Laci 2016.01.15. 12:23:57

@Leylandi:

"Ahhoz le kellene váltani először magát a népet. Mert ő sajátmaga a fejlődés gátja, saját ellensége, ahogy mindig mástól várja, hogy valami jobb legyen, de ő nem akar tenni semmit. "

A népet csak tanítani lehet. Méghozzá egyesével, és igazán hatékonyan csak a gyerekkorban.

@Ad Dio:

Ez neked is válasz: a társadalmi változások nagyon lassúak, generációkat igényelnek.

Advanced Flight 2016.01.15. 12:24:07

Szerintem sokkal egyszerűbb a magyarázat erre az egészre: politikai haszonszerzés. Jelenleg a fejlett világban a PC-retorika (annak eszkalálódása folytán) és az állandó nácikártya felmutatása olyan, azonnali és kézzelfogható politikai hasznot eredményez, amelyről nem lehet és mostanra már nem is szabad lemondani egy politikusnak. Még egy éve is politikai öngyilkosságnak számított a nyugaton, ha valaki szót emelt bármilyen "egzotikum" ellen; nem véletlen, hogy csakis a szélsőségesek vállalták fel. Ide vezetett a közbeszéd tematizálása és az állandó bűntudatkeltés, valamint minden véleménykülönbség üldözése, ellehetetlenítése. Az emberek inkább hittek az újságíróknak és a politikusoknak, mint a saját szemüknek, pláne, hogy az egész lakosságot még nem érintette az amúgy is gettókba tömörült muzulmán kisebbség jelentette rémálom.
Ebből a rózsaszín álomból ébresztette fel durván az embereket három tényező, amelyek "sajnos" időben nagyon is közel estek egymáshoz, illetve nem lehetett őket eltitkolni. Ez a három: 1. nagy tömegű menekültáradat, köztük igen sok fiatal férfi, ami az emberek legősibb félelmeit generálja; 2. a párizsi robbantás; 3. a kölni balhé, amely kapcsán az is kiderült, hogy a hatóság megpróbálta eltitkolni az elkövetők származását, illetve hogy más országokban is ugyanez történt.
Hát eddig lehetett hülyíteni az elpuhult, elkényelmesedett nyugati embert. Itt a vége, most jönnek a kellemetlen következmények.
És hogy Merkel miért ragaszkodik a hülyeségéhez? mert ha beismerné, hogy "elkúrta", akkor üstöllést le is kéne mondania, azt meg nyilván nem szeretne.

Mészáros Laci 2016.01.15. 12:24:58

@Leylandi:

"te meg konzervatív radikál-balos"

Na, ezt sem tudtam eddig :-)

Mészáros Laci 2016.01.15. 12:28:14

@Advanced Flight:

"azonnali és kézzelfogható politikai hasznot eredményez"

Meglepő dolog olyan országban járni, ahol NEM az azonnali és kézzelfogható politikai haszon motiválja a vezetőket. Figyelmedbe ajánlom a skandináv országokat, de még Németországot is, a menekültek (korábban hangoztatott) befogadása ugyanis pont nem azonnali és kézzelfogható haszonnal jár.

"üstöllést le is kéne mondania"

Ez is egy leginkább a posztkommunista országokban megfigyelhető jelenség: aki hibázik, annak le kell mondania (üstöllést). Valójában ez egy rendkívül önsorsrontó dolog.

Ad Dio 2016.01.15. 12:40:34

@Mészáros Laci:

Nem hiszem hogy a társadalmak rapid megváltoztatásáról beszéltem volna.
Abban én sem hiszek.

A körülményekre viszont lehet hatni relatíve gyorsan, kiiktatva/tompítva a társadalmakat feszítő alapvető dologi problémákat.

Fekete Pestis 2016.01.15. 12:45:04

@padisah:
"egy magas szakértelemre alapozó társadalom szükségképpen rá van utalva az emberek által végzett munkára, és az abból befolyó adóbevételekre, ami közszolgáltatásokra újraosztható"

nem feltétlenül. Az egyedüli kemény korlát az eröforrások ( kaja, fémek,fütöanyag, mifene).
Ha nincs ember aki megtermeli, lesz vállalat, amelyik böven nyereséges. A ny. rendszer összeomlását (és a parasztlázadást) úgy fogják elkerülni, hogy megtalálják a módját az itt-ott "adóoptimalizált" vállalti nyereségek megadóztatására. (Ugye az a gond, ha a vállalat a zsét eldugja a virgin szigeteken, afrikában, kínában, stb ahol az adókulcs alacsony. Viszont ki lehet találni, hogy csak akkor kereskedhet feljett országokban, ha az dóoptimalizációval felhagy. Érdekes dolog lesz az, az már biztos ;) )

Advanced Flight 2016.01.15. 12:45:34

@Mészáros Laci: menekültek (korábban hangoztatott) befogadása ugyanis pont nem azonnali és kézzelfogható haszonnal jár.

Nem a befogadás volt itt a lényeg, hanem a kommunikáció, a szelfizgetés, a nyitottság/tolerancia szenvelgése (mert egyébként biztos vagyok abban, hogy Merkel rögtön autoklávba ment, miután ezeket puszilgatta :-)). Erre buknak a hasonlóan hipokrita nyugatiak, és Merkel nyilván úgy volt vele, ha lesznek is problémák, csak később jönnek elő, ő viszont azonnal nyer a cukimukisággal. Kár, hogy kedvenc tevéi rögtön a küszöbre szartak, még az előszobáig sem jutottak el normálisan XD

"Ez is egy leginkább a posztkommunista országokban megfigyelhető jelenség: aki hibázik, annak le kell mondania"

Érdekes, ha Fidesz van hatalmon, akkor valahogy mindig azt halljuk tőletek, hogy aki hibázik, az a minimum, hogy rögtön lemond, és ha Orbán vagy valamelyik miniszter ezt nem teszi, az csak azért van, mert rohadt posztkomcsi bagázs :P

Ad Dio 2016.01.15. 12:45:51

@padisah:

"Egy "tudásalapú" társadalom abból él, hogy a tagjai magas hozzáadott értékű *munkát* végeznek, van ehhez megfelelő tudásuk, és infrastruktúra ami lehetővé teszi, majd az így előállított termékeket eladják a világ többi részébe, illetve maguk is azt használják. Lehet hogy egy ilyen társadalomban van egy csomó gép is, és arra kell a magas hozzáadott értékű munka hogy ezeket létrehozza, karbantartsa, de az újraosztható gdp-t akkor is az ember fogják megtermelni, ez munka nélkül nem megy."

Ezt gondold át alaposan még 1x.
Ha a sarkításokat elhagyod, kijön amit mondok.

Mészáros Laci 2016.01.15. 12:47:15

@Ad Dio:

"A körülményekre viszont lehet hatni relatíve gyorsan, kiiktatva/tompítva a társadalmakat feszítő alapvető dologi problémákat."

Ebben kételkedem, két fő okból.
1. Amilyen a nép, olyan a vezetője.
2. Ha véletlenül mégis okosabb a vezető, mint a nép, akkor sem pisilhet széllel szemben, mert kirúgják gyorsan.

Utóbbra jó példa Gyurcsány miniszterelnökségének utolsó éve.

Mészáros Laci 2016.01.15. 12:48:18

@Ad Dio:

"Ez egy 30+ éves felfogás, ami munka alapú, zárt gazdaságban gondolkodott. Ma nem így működik Európa. "

Nem is működik :-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.01.15. 12:49:23

@Balt:

A nyugatifényből kb. egy hónapja még kitiltottak, amiért bírálni merészeltem a bevándorláspárti álláspontjukat. No, most meg már ők is "megvilágosodtak".

Bár gyanítom, inkább csak arról lehet szó, hogy irányt váltottak, mint a szélkakas, ha megfordul a széljárás.

Ad Dio 2016.01.15. 12:54:03

@Mészáros Laci:

A közel-keleti és afrikai társadalmak problémáiról van szó.

A cél természetesen nem az európai életszínvonalra hozás, hanem a nagy migrációs nyomás csökkentése. Ehhez sokszor európai léptékkel nevetséges dolgok kellenek.

Mészáros Laci 2016.01.15. 12:54:42

@Advanced Flight:

"Erre buknak a hasonlóan hipokrita nyugatiak"

Merkel nem arról híres, hogy más nyugati vezetők bátorító megjegyzéseire hajt.

A szelfizgetés szerintem hasonló dolog volt, mint Orbánék kék plakátjai tavaly tavasszal: PR húzás, egy politikai döntés támogatottságát akarták ilyen módon javítani. A plakátkampány nélkül az érzelgősségre fogékony népet könnyen a kerítés ellen lehetett volna hangolni.

"...tőletek..."

Az imént jegyezte meg valaki, hogy milyen üdítő a beszélgetés, ugyanis ez a stílus (a beszélgetőpartner sematikus betolása egy ellenséges táborba) egészen eddig nem jelent meg....

Ad Dio 2016.01.15. 12:55:08

@Mészáros Laci:

Ezt így nem merném állítani.

Működhetne jobban is - ezt igen.

petivagyok innen 2016.01.15. 12:59:09

A cikk közben azon gondolkodtam el, hogy hány Mercédesz gyár is üzemel Szíriában. Mivel a haszon úgyis a tulajdonosoké. Felesleges Németországba vinni a "munkaerőt". Simán dolgoztathatnák őket Szíriában is. vagy valamelyik szomszédos nyugisabb országban.
A betelepített menekültnek hosszútávon semmi haszna sincs, mert egyszer nyugdíjas lesz, vagy megbetegszik, lesznek gyerekei. Ezek mind mind költséget jelentenek az államnak. Pár évig lehet, hogy lenne minimális gazdasági hasznuk. de az egész csak egy gyors időbeli eltolása egy még nagyobb problémának.
Ráadásul ahhoz, hogy jó mesterember, szakmunkás váljon belőlük nagyon sok mindent meg kell tanulniuk. Egy Európában született szakmunkás-jelölt, gyakorlatilag születése óta tanulja azokat a dolgokat, amik miatt jó szaki lehet belőle. Óvodás kortól kezdve tanulja a logikát és a szakmát. Ahhoz, hogy mindezeket elsajátítsa egy jöttment sok sok évre és pénzre van szükség. Már ha egyátalán el akarja sajátítani.
Ne feledjük. Németroszág 2004 és 2014 között bezárta a magyar munkerő előtt a munkaerő piacát. At Unió kelet országai biztosították volna a szakmunkás szükséglet nagy részét. A nyugdíjba menő német szakmunkások nem egyik napról a másikra öregedtek meg ennyire.
Ezek alapján azt kell feltételeznem, hogy semmi következetesség, hosszútávú stratégia nincs a németországi menekültbefogadási politikában.

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:00:41

@Ad Dio:

"A közel-keleti és afrikai társadalmak problémáiról van szó."

Igen - ám ezeknek a társadalmaknak a problémáit az a kultúra hordozza, amelyekben élnek.

"migrációs nyomás csökkentése. Ehhez sokszor európai léptékkel nevetséges dolgok kellenek."

Ezt sajnos kétlem. Nézd meg Szíriát: a 90-es évek óta csökkenő olajtermelés és az ezzel párhuzamosan dinamikus népességnövekedés oda vezetett, hogy már nem lehetett az olajbevételek elosztásával és a meglehetősen agresszív titkosrendőrséggel suba alatt tartani a rég fennálló konfliktusokat (síiták-szunniták-keresztények, az ország területén élő nagyobb és kisebb törzsek, népcsoportok, fundamentalisták-reformisták, stb), az öreg Asszad még ügyesebben manőverezett, de a fia nem túl tehetséges diktátor, össze is roppant a rendszere.

Szokták ezért a nyugati beavatkozást hibáztatni, de egy stabil országot nem lehet külső beavtkozással polgárháborúba sodorni. A polgárháború magja ott volt az országban az elmúlt 60 évben végig.

Érdemes még észrevenni, hogy az "arab tavasz" által káoszba sodort országok mindegyikében hasonló a helyzet...

MEDVE1978 2016.01.15. 13:05:11

A baj az, hogy az érvelés hamis. Elég ránézni a népességi statisztikákra ahhoz, hogy látható legyen (data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL) 2012-ben megfordult a német népességfogyás és azt követően már növekedésről beszélhetünk. Ennek oka elsősorban ugyancsak az eddigi migráció. A tragédia igazából a németeknek az, hogy míg az eddigi migráció inkább minőségi volt (kelet-európaiak jöttek dolgozni, mert Németország jobb életfeltételeket nyújtott), behúztak egy masszív mennyiségi migrációt, talán az egyik lehető legrosszabb minőségű munkaerővel, ami létezik.

Ha az ember Merkel mozgatórugóit nézi, akkor bonyolultabb a helyzet. Sokan emlékezhetnek még a 2015. nyár eleji palesztin kislányos esetre. (Lényeg: Merkelt egy TV műsorban megkérdezte egy palesztin kislány, hogy ugye maradhat Németországban. Mire zavartan azt a választ kapta, hogy ha helyben hagyják a menekültjogi kérelmét, akkor igen, de ha nem, lehet, hogy haza kell majd mennie). A kislány természetesen elbőgte magát élő adásban. Akkor nagy felhördülés volt a német sajtóban, valószínűleg ártott is Merkel népszerűségének. Ettől kezdve szerintem a kancellár asszony stábja figyelte, hogy hol tud hozni ezen az ügyön. Úgy ítélték meg, hogy egy ilyen menekültbarát fellépés plusz szavazókat hozhat a baloldali és zöld pártoktól. Szeptemberben el is jött a lehetőség, amikor Merkel gesztust gyakorolt. A német (és osztrák) társadalom egy része pedig égett a vágytól, hogy magát jó szamaritaniusként mutassa be a világ előtt, szemben ugye a gonosz magyarokkal, ezért kivonult a pályaudvarokra. Az egyébként erősen liberális-baloldali német sajtó pedig a társadalom reakcióját látva médiaoffenzívát kezdett, amiben folyamatosan dicsőítette Merkelt. Persze a dolog nem tartott tovább 1-2 hónapnál (ezt követően a társadalom és a sajtó is egyre kritikusabb lett), de Merkel ezt követően is beleélte magát a szerepbe. Most már annyira beleállt a pozícióba, hogy annak feladása egyenlő lenne a lemondásával. Itt a történet vége: Merkel nem fog sohasem elszánt bevándorlásellenes lépéseket tenni, mert ez a politikai karrierje végével lenne egyenértékű.

A német közvéleménykutatásokból az is látszik, hogy elszámította magát. Míg a német baloldali pártok (SPD, Linke, Grünen) támogatottsága lényegében változatlan, a CDU/CSU jelentősen csökkent, viszont a szélsőjobb (AFD, Pegida) megerősödtek. Külön bonyolítja a helyzetet, hogy Merkelnek külföld felé a kérdésben nincs lényegi alternatívája. Ennek oka, hogy az egyetlen karakterisztikus és jelentős figura rajta kívül a CDU / CSU-ból Horst Seehofer, azonban őt a szavazók többsége nagyon elutasítja.
Az SPD és a teljes baloldal viszont kritikátlanul menekültpárti, tehát ők nem nagyon jelentenek alternatívát. Vezetőszerepbe kerülésük (jelenleg is kormányon vannak koalícióban), akár az EU végét is hozhatná.

Advanced Flight 2016.01.15. 13:05:27

@Mészáros Laci:

Nem a vezetőkre, az istenadta népre gondoltam a hipokrita nyugatiak szófordulat alatt.

Ja, és magadat pozicionáltad a posztkomcsizással; de ha tévedtem, annál jobb, ezek szerint te nem mondasz és gondosz olyanokat, hogy "Orbánmonnyonle" :P

Ad Dio 2016.01.15. 13:06:36

@Mészáros Laci:

Ez messzire vezető vita és ahogy tapasztaltam a téma természete miatt hajlamos hitvita jelleget ölteni.

Én meszemenően azt gondolom, hogy a probléma NEM a kultúrában gyökerezik, hanem a gazdaságban. Mégpedig annak legalapvetőbb részén (víz, nyersanyagok, technológia).

Ezek a népek évezredek óta háborúznak és háborúzni is fognak. NEM ez a migráció primér oka, hanem az alapvető életfeltétételek hiánya - ez okoz olyan kiterjedésű és olyan számoságú háborút, ami a jelen helyzetet eredményezi.

Hogy kívülről mennyire lehet polgárháborút előidézni? Nyilván törésvonal nélkül nem megy. De ha csak az ukrajnai eseményekre gondolunk, azt kell mondjuk, hogy bizony egy meglévő moderált feszültséget a megfelelő módon seperc polgárháborúvá lehet fejleszteni.

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:10:27

@Advanced Flight:

"ezek szerint te nem mondasz és gondosz olyanokat, hogy "Orbánmonnyonle" :P

Nem mondok. Néha felhúzom magam amikor különösen nagy böszmeséget csinál, vagy újabb stadiont kezd építeni, és örömmel látnám, ha valami földhözragadtabb ember venné át a helyét, de a fideszben ez lehetetlen, Orbán ugyanis kiválóan ért a potenciális utódok kinyírásához.

Balt 2016.01.15. 13:10:28

@Mészáros Laci: "2. Ha véletlenül mégis okosabb a vezető, mint a nép, akkor sem pisilhet széllel szemben, mert kirúgják gyorsan.
Utóbbra jó példa Gyurcsány miniszterelnökségének utolsó éve."

De hát őt minden valószínűség szerint az IMF rúgta ki, egyébként szívesen maradt volna még :), bár a premissza is hibás: hogy ti. okosabb lett volna a "népnél". :)

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:11:24

@Balt:

Bajnai kb ugyanazt csinálta, amit Gyurcsán is akart az "elég volt a hazudozásból" beszéde után, csak Gyurcsány mindezt úgy szerette volna, hogy közben a nép még fel is ismeri a zsenialitását és hálából újraválasztja.

Balt 2016.01.15. 13:11:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyelőre épp Kakuk Györggyel, a DK amolyan (migránspárti) "külpolitikusával" vitáznak, egymást fasisztázva. :))

Balt 2016.01.15. 13:14:08

@Mészáros Laci: "A plakátkampány nélkül az érzelgősségre fogékony népet könnyen a kerítés ellen lehetett volna hangolni."

Volt is erre törekvés: az Együtt, a KKP meg a Vastagbőr blog ellenplakát-kampánya pl.

Leylandi 2016.01.15. 13:15:51

@Balt: "pont az Európai Egyesült Áll... Emirátusok :) lebeg a szemük előtt, nem ennek a megtorpedózása"

Az, hogy amerika megcsinálta az arab tavaszt, aminek folytán a migránsválság létrejött, aztán kirobbantotta a volkswagen-botrányt, aminek következtében az amerikai piacon bezuhantak az európaiautó-eladások, hogy sokak szerint az ukrán polgárháborúban jelentős szerepe volt (az orosz határ közelében szeretne befolyásra szert tenni), hogy bár megtalálta a Marson is a vizet, de sehogyse találja az Iszlám Állam állásait, hogy Merkelt épp egy amerikai kormányszócső-lap választotta az év emberének, valahogy abba az irányba mutatnak, hogy ő nagyon nem akarja az európai egyesítést.
Európai Emirátus meg nem lesz, Azok még otthon se tudnak összefogni, nemhogy itt idegenben, legfeljebb csak szétverni mindent.
Én azt gondolom, mi egy csúnya világpolitikai játszma elszenvedői vagyunk, ahol a nagyhatalmak (amerika, orosz) otthonuktól távol, a Közel-Keleten vívják egymással háborúikat, és ebbe belerángatják a naiv Európát is, meg befolyásuk alá vonják az európai vezetők közül, akit csak lehet.

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:18:52

@Ad Dio:

"Én meszemenően azt gondolom, hogy a probléma NEM a kultúrában gyökerezik, hanem a gazdaságban. Mégpedig annak legalapvetőbb részén (víz, nyersanyagok, technológia)."

Én is hajlamos voltam ezt gondolni tavaly őszig, aztán kicsit másfajta írásokat is elolvastam és kicsit színesebbé vált a kép. Nem tudom egy posztban összefoglalni az egészet, de egy apróság. van egy mercedes gyár mekméten és egy másik szinte ugyanolyan brémában. Kétpercenként lejön egy autó erről is, arról is. A brémai gyár mégis termelékenyebb. Ha brémában Hans szerelés közben megkarcol egy ajtót, rögtön int, herr müller, aki jön, az autót kiveszik a sorból, az élet megy tovább. Mekméten kovács kettő béla megkarcol egy ajtót, körbepillant, nem látta senki, gyorsan szerel tovább. a végén persze valamelyik ellenőrzésen kijön a karcolás, de tízszer annyi munka és pénz a javítás.

Való igaz, bárki átlagember meg tudja tanulni, hova kell akasztani, melyik gombot kell megnyomni, mikor kell továbbadni, hogy a végén egy Mercedes guruljon le a szalagról.

A probléma az összes többivel van, amit viszont nem lehet tanfolyamokon elsajátítani, hanem bele kell születni, mert ezen készségek beépülése a személyiségbe kisgyermekkortól a felnőttkorig tart. Mibe "születik bele", és az iskolarendszerben mibe "nő bele" a német gyerek?

Szabálykövetés, pontosság, igényesség és rendszeretet, együttműködés, törvénytisztelet, jogkövetés (nem csak a megtorlástól való félelem hatására), becsületesség, fejlett érzelmi önszabályozás, deferred gratification, előremutató megküzdési stratégiák, alá-fölé rendeltségi viszonyok helyén kezelése, tolerancia, tisztelet, egyenjogúság, empátia, rendezett konfliktuskezelés, önismeret, bizalom, hiányosságok és fogyatékosságok kezelése, segítőkészség (mentorálásra való képesség), jövőorientált időperspektíva, a munka (mint a javak megszerzésének fő eszköze), önbecsülés, türelem, mások emberi méltóságának tisztelete stb.

A modern piacgazdaság viszonyai között EZEK az értékek rendkívül jelentős tőkét és hozamot jelentenek - azon társadalmak számára, amelyek gyerekeiket ebben a szellemben nevelik. A közelkelet népei is értékes kultúrával rendelkeznek, de az általuk hordozott kulturális értékek sajnos nem kompatibilisek a modern, hatékony munkamegosztásra épülő piacgazdasággal és a jóléti társadalommal...

Balt 2016.01.15. 13:20:02

@Mészáros Laci: Szíria elég stabil volt, már legalábbis ahhoz képest, hogy egy <100 éve brit-francia önkénnyel összetákolt "állam". Szerintem nem is roppant volna meg még a környező arab "tavaszok" hatására sem, ha nincs direkt külső beavatkozás. (Lenne egy csomó linkem, máshol már hoztam, de most lusta vagyok megkeresni mindet. Ha érdekel, előkeresem.)

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:20:52

@Balt:

A kutyapártos részét közelről ismerem: az baszta a csőrüket, hogy orbán megint gyűlöletkampányba kezdett. És egész sok vicces ellenplakát született. Persze részleteiben igen, de egészében nem volt igazuk.

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:23:26

@Balt:

"Szerintem nem is roppant volna meg még a környező arab "tavaszok" hatására sem, ha nincs direkt külső beavatkozás."

Dehogynem. Nézd meg, mi volt Egyiptomban, a gazdasági helyzet kb hasonló Szíriához, a gyorsan növekvő népesség rohamosan elszegényedett amikor az olajból már nem jutott elég pénz. Pedig ott még törzsi ellentétek sincsenek, és külső beavatkozás biztosan nem volt, hiszen a rezsim alapvetően USA-barát és még Izraellel is rendezett a viszonyuk. És mégis: az életszínvonal CSÖKKENÉSE abban a kultúrában igen gyorsan robbanáshoz vezet.

Balt 2016.01.15. 13:23:30

@MEDVE1978: "A kislány természetesen elbőgte magát élő adásban."

Ennél már csak ez volt jobb: :))
www.blikk.hu/aktualis/kulfold/izrael-nelkuli-vilagra-vagyik-a-merkel-altal-megrikatott-kislany/zkht3m8

Leylandi 2016.01.15. 13:24:03

@Mészáros Laci: ""te meg konzervatív radikál-balos"
Na, ezt sem tudtam eddig :-)"

Mivel álláspontodban több FIDESZ-nézettel közeli elem van, és a FIDESZ egyértelműen baloldali-populista párt, így ez jött ki. (Most hagyjuk azt, hogy a magyar politikai életben minden párt önérdekből másnak hazudja magát, mint ami. Valójában a FIDESZ konzervatív bal-populista, az MSZP, DK liberáljobbos, az LMP liberálbalos, a JOBBIK meg radikális konzervatív-baloldali.)

Balt 2016.01.15. 13:26:51

@MEDVE1978: Jóindulatúan (és konteómentesen) megközelítve kb. ez lehet a helyzet, csak közben rámegy Európa. :(( A vicc, hogy asszem a görög válság kapcsán még Merkel vizionált európai háborúkat, aztán pont ő maga fogja "importálni".

Leylandi 2016.01.15. 13:29:39

@Mészáros Laci: "az életszínvonal CSÖKKENÉSE abban a kultúrában igen gyorsan robbanáshoz vezet"

Én olvastam itt blogokon olyan nézeteket is, hogy más kultúrákban nemigen működik a liberális demokrácia, csak a diktatúra, vagy az anarchia. Ha az amerikaiak erőszakkal leveszik egy más nép feje fölül a diktátort, akkor átvált anarchiába ahelyett, hogy átvenné a mi demokráciánkat. Márpedig az arab országokban levették a diktátorokat az arab tavasz során. Ha nem tették volna, nem omlottak volna össze, és ez nem az elszegényedésen múlt. Külső hatás volt.
Hát lehet benne valami... A multikulti megbukott, már Merkel is beismerte, hogy jé, hát a különböző népek bizony különbözőek, nem mind olyan, mint mi.

Leylandi 2016.01.15. 13:32:00

@Balt: "Ennél már csak ez volt jobb: :))
http://www.blikk.hu/aktualis/kulfold/izrael-nelkuli-vilagra-vagyik-a-merkel-altal-megrikatott-kislany/zkht3m8"

Te! Nem ezt hívják a fociban "öngól"-nak?:-o Én nemtom, nem vagyok benne járatos.

Balt 2016.01.15. 13:32:30

@Leylandi: Soros és demokrata körei kifejezetten az egységes európai - sőt, világ- - kormányról ábrándoznak és tesznek is érte. Más kérdés, hogy egyelőre bármit tesznek, az ellentétes eredményre jutnak, de sajnos attól tartok, hogy Európát, mint világgazdasági és -hatalmi konkurenciát rég leírták. Sajnos joggal. Tehát emiatt felesleges lenne pénzt-paripát-fegyvert áldozni a megroppantására.

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:35:37

@Leylandi:

Nem tehetek róla, hogy a fidesz éppen ezt vagy azt mondja, sőt, nem is követem a fidesz álláspontjait, meg más pártét sem. Na, a kutyapártot igen, mert soxor viccesek.

Ad Dio 2016.01.15. 13:37:12

@Leylandi:

Én foglalkoztam foobal-lal. Azt kell mondjam, szakmailag stimmel a meglátásod :-D.

Balt 2016.01.15. 13:39:50

@Mészáros Laci: "Nem tudom egy posztban összefoglalni az egészet, de egy apróság. van egy mercedes gyár mekméten és egy másik szinte ugyanolyan brémában."

Lehet, hogy így van (hogy ti. a német termelékenyebb), de ez a példa számomra elképzelhetetlen. Még ha nem is ugyanolyan a magyar szalagmunkás mentalitása, mint a brémainak (ezt sem hinném: anno az NDK-ban dolgozó magyar fiatalok ellen kvázi luddita lázadás tört ki), a technológia, a munkafegyelem, a premizálás, elvárások legalább olyanok szerintem, mint Brémában, ha nem olyanabbak. De igaz lehet ez még a beszállítókra is. Valahol máshol kell keresni a magyarázatot: talán a termékpaletta, vagy mit tudom én - Kecskeméten a MB "olcsó" modelljei készülnek.

Ad Dio 2016.01.15. 13:40:52

@Mészáros Laci:

Elbeszélünk egymás mellett.

Én nem a kultúrák munkamorálját, termelékenységét vagy épp az ezzel kapcsolatos szellemi tőkét hasonlítottam össze. Ebben a kérdésben minden bizonnyal igazad van.

Én azt állítottam, hogy a migrációs krízis hátterében nem a kultúrájuk jellegzetességei állnak, hanem gazdasági okok inkább (ez is az is, de inkább ez utóbbi).

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:41:07

@Leylandi:

"Ha az amerikaiak erőszakkal leveszik egy más nép feje fölül a diktátort, akkor átvált anarchiába"

Így van, az amerikaiak évtizedeken át azt hitték, hogy a diktátort a diktatúra teszi. Sőt, szerintem még mindig azt hiszik. De vegyük észre, hogy az amerikabarát diktátorokat nem szokták leváltani :-) szóval annyira azért mégsem hülyék.

Szíriában pedig a diktátort nem is váltották le.
Stabil rendszert nem lehet kívülről kis impulzusokkal megdönteni.
Szaddam Husszein rendszerét nem döntötte meg az első iraki háború, pedig az elég nagy lökés volt.

Kívülről max rásegíteni lehet a repedező rendszer összeomlására.
És Szíria repedezett már lassan húsz éve (kitermelés csökkenése, gyors népességnövekedés)

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:44:10

@Balt:

Én elhiszem, hogy nehéz ezt elfogadni, ez a konkrét példa inkább csak demonstrálni akarja a különbséget.

Mondhatom általánosabban is: a német munkaerő a világon az egyik legdrágább munkaerő (átlagfizetések).

A német gazdaság a világon az egyik legversenyképesebb gazdaság (óriási áruforgalmi többlet, minden hova el lehet adni a német cuccokat).

A kettő között a kapcsolatot az teremti meg, hogy a német munkaerő nagyon termelékeny.
És ennek a termelékenységnek az egyik alappillére az, amit fentebb felsoroltam.
Másik alappillére a stabil jogrend, kiszámítható igazságszolgáltatás, stabil gazdasági környezet stb.

Dr.Traktor 2016.01.15. 13:44:15

Sokan írtak ide sok okosságot.

Én csak annyit tennék hozzá, hogy teljesen fölösleges Merkel okait kutatni szerintem.
Ez a nő, ha szándékosan, ha nem, egy nemzet elárulója és sírbatevője. Bármilyen szándékok is vezették.
Nagyon sok sírás és jajgatás lesz még a honfitársai körében az ő tettei miatt. De majd elhalkulnak ezek a hangok is amint több lesz a "bevándorló hátterű" polgártárs.

Amit lehetne, tenni, amit KÉNE tenni azt senki nem meri bevállalni, ergó ez a probléma meggoldhatatlan.

Svédország, Hollandia, Franciaország és Nagy-Britannia után Németország is elesett.

Ahogy én most látom a dolgokat, az a pár ország ahol viszonylag homogén a népesség egy dolgot tehet: retkes módon felkészül arra, mikor meg kell védenie a határait (akár nyugatról) értékeit, gazdaságát.

:(

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:45:49

@Balt:

Soros egy szenilis aggastyán. Nem akar ő már semmit, ha akart is, elfelejtette. Csak néha mond valamit és az újságírók megírják, mert Soros nevére még felkapják a nevüket a magyar olvasók, és a kattintásszám hozza a bevételt.

Ad Dio 2016.01.15. 13:47:01

@Dr.Traktor:

Ennyire nem látom sötétnek a jövőt. De az lehetséges, hogy nemsokára versenyelőnnyé válik a zárt határ.

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:47:52

@Ad Dio:

jaha.

ezt nézd meg (már indulnom kell az iskolába):

@Mészáros Laci:

Mészáros Laci 2016.01.15. 13:49:12

@Ad Dio:

(vagy másfél évvel ezelőtt az UNCHR a befizetések elmaradására hivatkozva harmadára csökkentette a szír menekülteket fogadó török, jordán stb táborok finanszírozását)

Balt 2016.01.15. 13:50:29

@Mészáros Laci: Nem gondolnám, hogy a ... "be kell tartanod a törvényeinket" meg a ... "tiszteletben kell tartanod a kultúránkat" olyan nagy gyűlölködés lenne, mint azt pl. Köln megmutatta. De persze nem is a migránsoknak szóltak a plakátok, hanem pl. Szigetvárinak, aki még a plakátkampány kezdetekor ezt el is mondta nevetve a tv-ben, aztán úgy kapott utána, mintha csak grátisz ajánlószelvények lennének. :) Persze ő sem jól mérte fel a helyzetet, mint Angie - ha jóindulatúan közelítünk a kérdéshez. :)

Ad Dio 2016.01.15. 13:53:01

@Mészáros Laci:

Ez azért van, mert eddig ez az ügy senkit nem érdekelt. A segélyszervezetek szent tehenek/csendes őrültek gyülekezőhelye. SENKIT nem érdekel hogy az oda bepöckölt morzsákkal mi lesz. Egy a fontos: lelkiismeret nyugodt.

Ez addig van így, amíg a segélyezés t az altruizmusunk hajtja. A fenntartás feladatát az egoizmsusunk fogja hajtani, vagy semmi. Ez utóbbi hajtóerő pedig nagyságrendekkel hatékonyabb mint rózsaködöt pukizó tesója ;-).

Ha sok az időd, itt van egy sematikus gondolatsor. Sok mindenre nem jó, de az alapokat talán tükrözi. ha nem, énkérekelnézést :-).

preshaz.blog.hu/2015/09/27/ertem_hogy_gondolkodo_ember_de_mi_hajcsa

Balt 2016.01.15. 13:56:31

@Leylandi: De, kb. Csak ez már az Eurosport év végi Watts (bakiparádé) különszámába is beférne. :))

Balt 2016.01.15. 13:58:18

@Mészáros Laci: Voltak, amíg ott volt Mogács. De őt ugye a Fidesz megvette kilóra. :))

Ezt az ellen-plakátkampányt nem is tudtam mire vélni, talán meglátták a piaci rést :) az MSZP agóniája kapcsán.

Balt 2016.01.15. 14:01:39

@Ad Dio: Hogy kulturális vagy gazdasági kérdés-e...? Nem tudom igaz-e, vagy ez is csak egy UL: azt olvastam, az arabban nincs is szó arra, hogy otthon, haza, csak valami olyasminek megfelelő, hogy "hely, ahol élek".

Balt 2016.01.15. 14:06:14

@Mészáros Laci: Akkor lehet, hogy nem személyesen ő, csak a "növendékei". :) Az "eredmények" szempontjából mindegy, az elveket meg végül is ő maga(?) nyilatkozta-írta, vagy legalábbis arccal vállalta.
privatbankar.hu/makro/lehet-szornyulkodni-soros-egymillio-menekult-befogadasat-akarja-evente-285977

Ad Dio 2016.01.15. 14:06:57

@Balt:

Az tény, hogy zömében nem nemzetállami struktúra szerint gondolkoznak. Viszont a nemzetségek, a hagyomány és a vallás szent helyei legalább olyan erősen kötik őket a helyhez ahol élnek, mint bennünket a "hazaszeretet" (ami sokszor nem több mint "a hely ahol az én nyelvemet beszélik").

Tompahawk · https://rohadtkunyho.blog.hu 2016.01.15. 14:08:04

Én először szavazatszerzésre is gondoltam. A beáramló emberek imádják őt. Plusz egymillió szavaző "húsz évre" bebetonozhatná hatalmát.
Egyébként a kezdetekkor aggasztóan magas volt a támogatottsága a Wilkommen kultúrájának. És a naivitásnak. Az irgalmasság errefelé nemzeti sport. Ez teszi az országot jó hellyé, uganakkor sebezhetővé is. Itt minden második kutyát spanyol haláltáborokból mentenek meg. Rendőrt hívnak, ha egy kiskacsa nem találja az asnyját. Saját szememmel láttam, ahogy egy girhes galambhoz kihíták az állatmentőket. A naív jóindulat veszélyes mértékeket ölt. Nem gondolom, hogy Merkel asszony önmaga naív lenne, de tanácsadói szerint szavazói nagy része az, ezzel lehet nekik imponálni. Ráadásul gazdagok. Összeszorult szívvel tekintenek az elvadult Afrika irányába, lelkiismeretfurdalát éreznek látva a kontrasztot saját kényelmük és az ottani nyomor között. Egyfajta vezeklsnek, törlesztésnek, humianitárius kötelességnek tekintik, hogy segítsenek az elesetteken. Mert egészen a kölni eseményekig elesettekként tekintettek a bevándorlókra. A kritikus hangokat lenácizták, nécizzák még most is. A menekültellenes töntetéseket simán túlszárnyalják az ellentüntetők. Még most is.

Balt 2016.01.15. 14:09:12

@Dr.Traktor: Tartok tőle, hogy előbb-utóbb mi fogunk könyörögni Schengen felfüggesztéséért...

Balt 2016.01.15. 14:12:13

@Ad Dio: A "hazát" asszem csak én kombináltam bele (kár volt?), maradjunk az "otthon"-nál. (Tehát nem a hazaszeretet c. érzelemre fut ki, inkább az életmódra.) Nem esküdnék meg rá, de mintha Nógráditól hallottam volna amúgy, mikor még általánosan elfogadott szaktekintély volt. :)

Balt 2016.01.15. 14:13:32

@Tompahawk: "A beáramló emberek imádják őt. Plusz egymillió szavaző "húsz évre" bebetonozhatná hatalmát."

Ehhez azért nem ártana szavazati jog is.

Balt 2016.01.15. 14:15:54

@Tompahawk: Igen, így lehet, és én nem tudok elvonatkoztatni Merkel gyermektelenségétől sem. Vajon egészségügyi oka van, vagy csak a jellemző nyugati önzés?

Fekete Pestis 2016.01.15. 14:55:40

"Az irgalmasság errefelé nemzeti sport. Ez teszi az országot jó hellyé, uganakkor sebezhetővé is."

pontosan. Illetve helyesbitek: az emberek egymas iranti bizalma hihetetlenul nagy.
en p.l. fogtam mar az itteni lidl-ben tolvajt. M.o-n le sem szartam volna (helytelenul) itt azonban mindent elkovettem, hogy ne logjon meg. ugyanis a sikeres lopas megoli az egymas iranti bizalmat, es eszaknyugat-europa (skandinavia, benelux, nemetorszag, anglia) is pont olyan hely lesz mint magyarorszag. Magyarul elhetetlen.

Sajnos a jelen helyzetnek az a tanulsaga, hogy az emberi jogok elvezete es az egymas irant bizalommal levo tarsadalmakban valo elet pont olyan, mint a BMW: luxuscikk, amibol sajnos emberek jelentos reszet ki kell zarni. Mert nem tudnak elni vele, es teljesen leerodaljak.

Fekete Pestis 2016.01.15. 14:58:04

@Tompahawk:
egyebkent itt is megall a forgalom (2X lattam: kelet hollandiaban egy egyetemen es Koppenhaga gazdagok altal lakott negyedjenek a foutjan), hogy ha kacsa (DK) ill ha liba (NL) megy at az uton, akkor 6 savnyi auto (DK) illetve egyszerre 2 csuklos busz is (NL) megall. Nem dudal, nem mototboget, hanem szep turelmesen var.

Balt 2016.01.15. 15:10:27

@Mészáros Laci: Asszem ide kapcsolódik; most olvastam Ungváry Rudolfnál (véletlenül, de jó megfigyelés):

"A muszlim menekültek nem az iszlám, hanem az összeomlott iszlám államiság következményei elől menekülnek. Ezt bizonyítja, hogy ahol ezek az államok stabilak, onnan nem is menekülnek."

beszelo.c3.hu/onlinecikk/nehany-meggondolt-gondolat

Mészáros Laci 2016.01.15. 15:48:21

@Balt:

Jó kis írás.

A stabilitás és az összeomlás között vannak fokozatok, Szíriából akkor kezdtek el menekülni (Törökországba), amikor a nyugati országrészeken polgárháborúvá eszkalálódtak az Asszad ellenes tüntetések, az ország keleti felében pedig az iszlám állam kezdett randalírozni.

Az is érdekes, hogy ahogy stabil a rendszer, miért (és meddig) stabil? Nem az a titok nyitja, hogy van bőven olaj és pénz?

A külső destabilizáló tényezők hibáztatását azért tartom meddőnek, mert (például) Egyiptomban, amit írtam, aligha volt külső erő (USA-barát kormány), de ha visszatekerünk húsz évet a naptárban: Jugoszlávia felbomlásához elegendő volt Tito halála. Szarajevó a balkán kulturális központja volt, szerbek, horvátok, és (muzulmán) bosnyákok éltek együtt. Bár 84-ben még olimpiát is rendeztek, de 92-ben már egymást gyilkolták a szarajevóiak.

Mészáros Laci 2016.01.15. 15:51:17

@Tompahawk:

"Az irgalmasság errefelé nemzeti sport. Ez teszi az országot jó hellyé, uganakkor sebezhetővé is"

Ezzel egyet tudok érteni.

A jó vezető pedig ismeri a (saját és országa) határait.
Persze, ahhoz, hogy megismerje, alkalmanként bele kell ütköznie a határba.
Merkel most beleütközött -- de vajon felismeri-e? Vagy tovább feszíti a húrt?

Nagyon arcoskodott tavaly ősszel, lose-lose helyzetbe manőverezte magát.

Leylandi 2016.01.15. 16:37:07

@Tompahawk: "Én először szavazatszerzésre is gondoltam. A beáramló emberek imádják őt. Plusz egymillió szavaző "húsz évre" bebetonozhatná hatalmát."

Még húsz évre? Minek??? A választásokra már 64 éves lesz, dolgozott, idegeskedett eleget! Nem épp sportos kinézetű, nincs már neki 20-30 éve hátra. Ami van, azt egy békés csendes-óceáni szigeten fogja eltölteni, amit hazaárulásért vettek ajándékba az amerikaiak, ő a mandátuma utáni napon felszáll egy magángépre, elől-hátul "Belétek verem a f.szom" feliratú sárga-fekete pólóban (nem így lesz ráírva természetesen, hanem németül), és sose látják többet.

"minden második kutyát spanyol haláltáborokból mentenek meg. Rendőrt hívnak, ha egy kiskacsa nem találja az asnyját. Saját szememmel láttam, ahogy egy girhes galambhoz kihíták az állatmentőket."

Ezek betegek...:-( De olvashattuk, hogy törökök magyar munkavállalókat csicskáztattak, ilyen villanyóra-szekrény-méretű apartmanokban kellett lakniuk, arra nem mozdultak a német hatóságok semmit... persze abból nem lehetett szívszaggató képeket tenni újságokba! Hányadék. Lehet, hogy csak az evolúciót látjuk épp munka közben? A muszlim nép eltakarítja az életképteleneket:-o

"Összeszorult szívvel tekintenek az elvadult Afrika irányába"

Ja. Inkább nem néznek oda. Viszont többet költenek kutyakajára, mint az afrikai éhező gyerekek élelmiszer-adományaira.
Mivé lett ez a valamikor oly nagyszerű nép?:-(

"A menekültellenes töntetéseket simán túlszárnyalják az ellentüntetők. Még most is."

Ezek betegek:-(

Leylandi 2016.01.15. 16:42:11

@Mészáros Laci: "lose-lose helyzetbe manőverezte magát."

Vagy igen, vagy nem.
Vagy most otthon pityereg a sarokban, néha felzokogva hasít a ruháján, hogy "mit tettem ezzel a néppel", vagy épp most mélezték át neki azt a 10 négyzetkilométeres kis polinéziai szigetecske fotóit (a helikopter-leszállóhely még nincs kész, de építés alatt), amit mindezért kapott, és hangosan - na nem felzokog, hanem felröhög.
Szerinted melyik?
Hülye a Mutti, vagy épp ellenkezőleg, és a többiek azok?

Ad Dio 2016.01.15. 18:07:02

@Balt:

Amit a fasiszták mondanak, az _gonosz_. Amikor én mondom ugyanazt, ez nem az, mert én nem vagyok fasiszta.

Nagy kópé ez az Ungváry Rudi bácsi!...

:-DDD

Ennek ellenére mindig öröm ha baloldali megmondóembertől nem az egybites balliberális migráns-mantrát kell hallanom.

Ad Dio 2016.01.15. 18:12:45

@Balt:

Ez mai index termés:

"Szilveszter este a kölni dóm előtti téren kb. ezer észak-afrikai és közel-keleti arab fiatal válogatás nélkül robbantgatott petárdákat, lőtt ki rakétákat a tömegbe. Később egy inkább már csak 50-80 fős csoport egyenként vette körbe a nőket a tömegben. Hozzájuk dörgölőztek, fogdosták őket, volt, akit megcsókoltak, letépték a ruháját, mindezt szidalmazások és lekurvázások kísérték. Sok áldozatnak eközben elvették a táskáját, a mobilját vagy a pénztárcáját.
Eddig 652 feljelentést tettek, ezek közül 331-et szexuális támadás miatt. A sértettek száma 739 (többen közösen tettek feljelentést). A 19 gyanúsított közül 13 észak-afrikai arab, aki illegális bevándorló vagy nemrég az országba érkezett menekült. "

A t. szerző szerint 50-80 fő képes 739 sértettet molesztálni alig egy-két órácska leforgása alatt.

Brávó!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.01.15. 18:25:23

@Ad Dio:

Ocsmányság, ahogy próbálják egyre jelentéktelenebb színben feltüntetni a dolgot. Ha ez így folytatódik, hamarosan arról cikkezik a független és szabad német sajtó, hogy kielégületlen német nők molesztáltak fiatal arab férfiakat.

Ad Dio 2016.01.15. 18:33:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Az egész cikk egy csúf vicc.
Szerencsére mára ott tartunk, hogy kb. döglött kutyát nem érdekel hogy az indexes Joób úr kognitív káoszában mit gondol a dologról vagy mit sem :-).

Leylandi 2016.01.15. 19:14:59

@Ad Dio: "Ez mai index termés:"

Neked is kinyílt a bicska a zsebedben erre a szokottnál is pofátlanabbul migránsmosdató cikkre? Hetente rendelik tőlük, mindig főcikkben jelenik meg, de egyre durvábbak, ahogy a vesztüket érzik.
Szépen összemossa, hogy néhány európai perverz a buszokon dörgölőzik, azzal, hogy a hordába verődött vadak letépték a fehérneműt a német nőkről, akik "minden testnyílásukban ujjakat éreztek". A kettő nyilván ugyanaz, sőt a cikk szerzője el is merengett kissé, milyen jó lenne, ha itt is lenne ilyen. Ő legalábbis felkínálná az ő nyílásait nekik. Mind a kettőt. A dolognak csak annyi a szépséghibája, hogy amazoknál még nem divat a deviancia:-( Dehát ábrándozni szabad...

Ad Dio 2016.01.15. 19:30:54

@Leylandi:

"Neked is kinyílt a bicska a zsebedben erre a szokottnál is pofátlanabbul migránsmosdató cikkre?"

Erre a szintre már rég immúnis vagyok.
Inkább azon gondolkozok, hogy hogy nem világos a szerzőnek is, hogy ez így már nem jó semmire. A fanatikusokon kívül SENKI nem eszi meg ezt a színvonalat.

Leylandi 2016.01.15. 20:17:37

@Ad Dio: "hogy hogy nem világos a szerzőnek is, hogy ez így már nem jó semmire"

Persze, hogy nem, de nem is törődnek vele, megírják a megrendelt karakterszámú cikket, nem törődve azzal, milyen sz.r lett, működik-e majd, vagy inkább ellenkező lesz a hatása. Na ezért tépem folyton a számat, hogy legalább annyi igyekezet legyen a megrendelőkben, h ellenőrizzék, mit firkálnak ezek a bérenceik össze! Mert ez a színvonal csapnivaló, kontraproduktív, nem jó semmire. De nem, nem hajlandóak annyit áldozni, hogy épkézláb, fogalmazni tudó árulók elszegődjenek hozzájuk. Már engem idegesít ez a színvonaltalanság!:-(

DFK 2016.01.15. 21:53:12

@Ad Dio: csak az a baj, hogy ez a mainstream média és a liberálisok álláspontja, ez a pc.

Ad Dio 2016.01.15. 21:57:24

@DFK:

Majd megváltozik ez is.
Egyre nagyobb kockázat kitartani a kudarcra ítélt politika mellett...

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/uj_terv_keszult_lepesrol_lepesre_lebontanak_az_eu-t.608748.html

Fekete Pestis 2016.01.16. 00:59:18

A Trouwnak [holland liberális újság egyébként] van a menekültprobléma megoldására egy tréfás ötlete:

www.trouw.nl/tr/nl/36361/Vluchtelingen/article/detail/4221616/2016/01/09/De-vluchtelingenstroom-stoppen-Zet-de-mitrailleur-erop.dhtml

Érdekes dolog az, hogy emberi jogi körökben a migráncsok jogai fontosabbak, mint az [autochtoon] nöké, L. Svédország. A svéd sajtó egyébként elismeri éppen, hogy a politikai korrektség migráncsügyben sehova sem vezetett:

www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4223691/2016/01/13/Migratie-houdt-Zweden-in-wurggreep.dhtml

Érdekes megfigyelni, hogy a dánok nem gondolkodnak a témáról úgy mint a svédek, ök ugyanis kiraknák aa menekülteket, ill. nem adnának menekültjogot a Németországból jovöknek:

ekstrabladet.dk/nationen/36000-laesere-i-flygtninge-diskussion-afvis-alle-asylsoegere/5902583

Akinek kétségei lennének, hogy
a. a menekültek valójában a jólét miatt jönnek, azoknak itt egy cikk, amelyben ezt pont a menekültek ismerik el:

ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/nordafrikanere-paa-vej-mod-danmark-vi-kommer-for-pengenes-skyld/5908182

b. hogy a menekültek igen sokba kerülnek és megteerhelik a befogadó államokat, azoknak pedig:

www.b.dk/nationalt/en-flygtning-koster-mere-end-31.000-kroner-om-aaret

( Dániában évente 31000 korona ). Ez akkora összeg, hogy bizony az adófizetök is megérzik, mert a migráncsok miatt elmarad az adóreform:

www.politiko.dk/nyheder/s-og-sf-droppet-skattelettelse-maa-betale-for-flygtninge

Hollandiában pedig egy 25 éves szír migráncs az élete végéig 43.000 eurojába kerül a holland államnak, évente pedig 1.800 eurojába:

www.nrc.nl/next/2015/10/15/wat-kost-een-vluchteling-1546629

www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article/detail/4163749/2015/10/15/Hoeveel-kost-een-gevluchte-Syrier-eigenlijk-echt.dhtml

Mindezekért pedig nem hála hanem társadalmi feszültségek, követelözés, stb jár az emberbarát nyugatiaknak.

Balt 2016.01.16. 08:09:26

@Ad Dio: Az jó, hogy eleve szabadkozással kezdi: neki talán még van valami lelkiismerete. :) Ezt a fickót még nem jegyeztem, mint kiemelt migrációpárti újságírót ill. propagandistát, de van ott pár: Földes András és Tóth Gergely , kisebb formátumban Nyilas Gergely, de nyilván az egész gárdától elvárás és meg is felelnek neki.

Balt 2016.01.16. 08:13:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Meglepődtem, hogy a hvg-n az elméletileg jobboldali (Simicskista?) Techet Péter állítja (és átvette a komplett baloldali sajtó), hogy nem volt semmiféle elhallgatás, talán csak a ZDF-nél - elvégre ők maguk ismerték be :) -, csak a "Fidesz-média" tálalja így. Azért az önmagában is árnyalja a képet, hogy eleinte néhány, tucatnyi?, aztán egy hét után 100, mára >700 sértettről lehet hallani.

Balt 2016.01.16. 08:16:43

@Leylandi: Na igen. Kb. egyenlőségjelet tesz a (z eddig) két nemi erőszak és a tömött BKV buszon farkat érzékelő név nélküli kolléganő közé.

Balt 2016.01.16. 08:29:07

@DFK: Érezhetően változik valami, csak a legextrémebb szélsőség tart ki "következetesen". Ez pl. a DK blogja (na nem mintha ők nem lennének extrém szélsőség :)) :
nyugatifeny.blog.hu/2016/01/14/latvanyosan_megbukott_a_liberalis_migranspolitika
nyugatifeny.blog.hu/2016/01/15/ime_3_baloldali_aki_egyenesen_beszel_bevandorlougyben_ok_is_fasisztak ?

Balt 2016.01.16. 08:34:20

@Fekete Pestis: "25 éves szír migráncs az élete végéig 43.000 eurojába kerül a holland államnak, évente pedig 1.800 eurojába"

Ez furcsa adat: az évi 1800 meglehetősen kevés, szerintem nálunk is minimum a 2-3x-osa, teljes élethosszra kivetíteni meg pláne fals. De az alapvetéssel egyetértek:

"Mindezekért pedig nem hála hanem társadalmi feszültségek, követelözés, stb jár az emberbarát nyugatiaknak."

Ad Dio 2016.01.16. 09:19:15

@Balt:

A számítás úgy jött ki, hogy az átlag migráns életpályáját vette alapul, amiben egy időben dolgozik, így nettó befizetővé válik. Ennek ellenére az élete alatt befizetett adó és a kapott támogatás egyenlege negatív (ez a -43.000 euro).

Balt 2016.01.16. 09:25:58

@Ad Dio: Akkor elég soká "fordul termőre", mert az évi 1800-ból kiindulva ~24 év alatt jön össze a 43e €. (A hooland cikket nem néztem, de már az 1800 is sántít, ez még itthon is bőven a létminimum alatt van, csirkefarhátra sem elég - pláne, hogy azon még 27% az áfa. :)

Jut eszembe: ez az 5% sertésáfa mekkora egy ravasz rasszista intézkedés! :)))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.01.17. 11:36:22

Érdekes összehasonlítani az index és az origo híradását ugyanarról az eseményről:

index.hu/belfold/hirek/2016/01/15/verekedes_volt_a_kiskunhalasi_orzott_menekultugyi_kozpontban/

www.origo.hu/itthon/20160116-180-rendor-fekezte-meg-a-kodobalo-migransokat.html
www.origo.hu/itthon/20160115-kovel-dobaltak-rendoroket-menekultek-kiskunhalason.html

Az indexen eldugott, ötsoros kishír, az origón két hosszabb írás videófelvétellel. Azért kommentelni az origón sem lehet. :D

WELCOME REFUGEES!
süti beállítások módosítása