European Phalanx

Amikor a fotelhuszároknál értelmesebb a mesterséges intelligencia

2023. február 17. - megamovieboy

l-39ng.jpg

 Jövőre érkezhetnek a megrendelt L 39NG gyakorló/könnyűvadász sugárhajtású repülőgépekből. A megrendelésük idején volt is felzúdulás okoséknál, hogy minek nekünk ez, nem kell hazai kiképzés, mert a kanadai biztosan jobb, csak azért vették, hogy lopjanak stb. 

 Nos, ma már a modern technológiának köszönhetően meg lehet kérdezni a mesterséges intelligenciát, mégis mi hasznunk származhat ebből? Íme a válasz:

Az L-39NG repülőgépek beszerzése több előnyt is jelenthetne a magyar légierő számára:

  1.  Képzés: Az L-39NG repülőgépek kiválóan alkalmasak a pilóta kiképzésére. Az alacsony üzemeltetési költségek és a modern felszerelés révén hatékonyabbá és költséghatékonyabbá tehetik a pilóta-kiképzést
  2. Hatékonyság: Az L-39NG modern technológiájának köszönhetően kiváló manőverező képességgel és fegyverzet-képességgel rendelkezik, amely előnyt jelenthet a légierőben
  3. Hazai gyártás: Az Aero Vodochody repülőgépgyár a repülőgépek hazai gyártásának lehetőségét biztosítaná Magyarországon, ami hozzájárulna a hazai ipar fejlesztéséhez, valamint a hazai gazdaság fellendüléséhez.
  4.  Exportlehetőségek: Az L-39NG repülőgépek exportálhatók lennének más országok légierői számára, ami hozzájárulhatna a magyar gazdaság exportjának növeléséhez.

 

Tehát kiképzés olcsóbban, hatékony harci képességek, saját ipar fejlesztése és javítja az exportlehetőséget, ha nálunk már szolgálatban áll.

 Azért rákérdeztem az AERO Vodochody megvételére is:

Az Aero Vodochody repülőgépgyár megszerzése Magyarország számára az alábbi előnyökkel járhat:

  1. Stratégiai ipari ágazat: Az Aero Vodochody repülőgépgyár fontos szerepet játszik az európai repülőgépiparban. Magyarország számára fontos stratégiai ipari ágazatot jelenthetne, amely lehetővé tenné a hazai repülőgépipar és hadiipar fejlesztését.

  2. Gazdasági előnyök: Az Aero Vodochody repülőgépgyár megszerzése hozzájárulhatna Magyarország gazdasági fejlődéséhez és növelhetné a munkahelyek számát.

  3. Technológiai előnyök: Az Aero Vodochody repülőgépgyár speciális technológiával és tudással rendelkezik a repülőgépgyártás területén, ami hozzájárulhatna a magyarországi iparfejlesztéshez és technológiai fejlesztésekhez.

  4. Exportlehetőségek: Az Aero Vodochody repülőgépgyár megszerzése növelhetné a magyar exportlehetőségeket a repülőgépiparban, így hozzájárulva a magyar gazdaság további növekedéséhez és a külkereskedelmi mérleg javításához.

  5. Haditechnikai előnyök: Az Aero Vodochody repülőgépgyár haditechnikai szempontból is fontos lehet Magyarország számára, hiszen lehetővé tenné a hazai hadiipar fejlesztését és a védelmi kapacitások javítását.

 Elég egyértelmű: stratégiai ágazat, gazdasági növekedés, exportlehetőség, új munkahelyek, új technológia, védelmi kapacitás növelése.

  Végül rákérdeztem az exportlehetőségekre is... arra azért nagy extrát nem mondott.

 Mely országoknak lenne előnyös az L 39 NG beszerzése?

 Az L-39NG beszerzése a kisebb országoknak, katonai légierejük modernizálását tervező országoknak lehet előnyös, akiknek kisebb költségvetése van és olyan könnyű kiképző és könnyű harci repülőgépeket keresnek, amelyek gazdaságosabbak az üzemeltetés és karbantartás terén. Az L-39NG képes lehet biztosítani a katonai pilóták, repülőtisztviselők és technikusok kiképzését, az alacsonyabb élettartam-kiadások, és az alacsonyabb üzemeltetési költségek révén, amelyek hozzájárulhatnak a légierők hatékonyságához és a költségvetés hatékonyabb felhasználásához.

 Természetesen az A.I. nem 'gondolkodik'. A nagyszerű benne, hogy keresgélés nélkül összegyűjti az interneten fellelhető válaszokat. Helyettünk nem fog gondolkodni, de az evidens, kézenforgó válaszokat megadja. Épp elég, hogy a kérdéseket akár magyarul is megérti, az élet értelmének filozófiai problémakörét nem fogja helyettünk megoldani.

A bejegyzés trackback címe:

https://europeanphalanx.blog.hu/api/trackback/id/tr9918051532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tűz fal 2023.02.17. 10:15:32

Hol lehet megkérdezni a mesterséges intelligenciát?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.02.19. 12:53:06

Ahhoz, hogy azokat a válaszokat kapjuk, ami alapján a bullshit, khöm, akarom mondani bal oldal a kritikáit megfogalmazza, úgy is kell kérdezni.

1. Nem: "mi hasznunk származhat ebből?". Helyesen: Mekkora károkat okoz az országnak ez a felesleges, leharcolt, idejét múlt kidobott pléhkacat-beszerzés, ami eredetileg a kormányközeli pénzemberek érdekét szolgálja?

2. Gondolom a kérdés így hangozhatott: Az Aero Vodochody repülőgépgyár megszerzése Magyarország számára milyen előnyökkel járhat? Helyesen így kellett volna: Mekkora felesleges anyagi ráfordítást igényel egy haszontalan hobbigyár importálása, mekkora munkaerőelvonással jár a helyi telepítés körzetét érintő önkormányzatok közmunkáslétszáma tekintetében, és mindez milyen mértékben gyorsítja a köztisztaság romlását?

3. A kérdés vélhetően így hangzott: Milyenek a vásárlással kapcsolatban az exportlehetőségek? A kérdést komcsiul így kellett volna feltenni: Vajon mennyi feleslegesen legyártott kacat marad a nyakunkon, míg rájövünk, hogy senkinek sem kell, és az mennyi nyersanyag-kárt okoz az országnak évszázados intervallumra kivetítve?

Na, valahogy így kell kérdezni, ha olyan válaszokat akarsz kapni, amiket mondjuk egy vérbeli akkus-roller tusoló, egy farokportré-fotós, vagy egy Kádár-romantikus zenész hallani akar.

gigabursch 2023.02.20. 08:27:05

@F.M.J.:
Pont ezen merengtem, de úgy érzem, hogy megtaláltad a nekik tetsző kérdést.
:-)

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.02.21. 04:54:39

@F.M.J.: @gigabursch:
A kedvetekért. :D
Ha a magyar kormány birtokolná az Aero Vodochody repülőgépgyárat, akkor számos kockázattal és kihívással kellene szembenéznie. Ezek közé tartozhatnak például a következők:

Pénzügyi kockázatok: Az Aero Vodochody repülőgépgyár megvásárlása magas költséggel járna, és a vállalkozás működtetése is nagyobb költségekkel járna.

Technológiai kockázatok: A repülőgépgyártás magas technológiai színvonalat igényel, és a magyarországi munkaerőnek nem biztos, hogy megvan a megfelelő tudása és tapasztalata.

Piaci kockázatok: Az Aero Vodochody a cseh és globális piacra fókuszál, és a magyarországi piac nem biztos, hogy elegendő méretű és jövedelmező lenne ahhoz, hogy fenntarthatóvá tegye a repülőgépgyár működését.

Politikai kockázatok: Az ilyen jellegű nagybefektetések politikai kockázatokkal is járhatnak, mivel a kormányok beavatkozása, adószabályozások változása és a gazdasági klímaváltozások hatással lehetnek a befektetési döntésekre és az üzleti tevékenységre.

Versenyképességi kihívások: Az Aero Vodochody a globális piacon versenyez a többi repülőgépgyártóval, és a magyarországi gyártás versenyképessége más országokkal szemben fontos tényező lenne. A gyártási költségek és a minőség megfelelősége is fontos szerepet játszik a versenyképesség megőrzésében.

A legfontosabb lemaradt: és mind meghalunk. :)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.02.21. 12:23:25

@megamovieboy: A felhozott érvek egy jelentős részéhez nem sokat tudok hozzátenni, mert nem a szakterületem, de azért lenne egy-két észrevételem.

- A klf gazdasági és versenyképességi szempontok nem csak nálunk léteznek. Számomra ezek úgy hangzanak, mint azok az érvek, amik a mindennapi használatban lévő eszközök bérlete mellett szoktak szólni. Igaz ugyan, hogy tervezhető napi kiadás, de a futamidő végén csak a bérbeadó jár jól, tehát logikailag fals az egész.

- A szakemberekről. Régen volt Mo-on repülőgép gyártás, és szerintem most is lehetne. Tudom, azok sportrepülők voltak, de csak a laikus számára látszik teljesen külön világnak a kettő. Valójában minden levegőnél nehezebb gép ugyan azon az elven repül. Felhajtó/szívó erő keletkezik a szárnyfelületen - a forgószárnyasokén is -, és ettől repül. Az, hogy melyiknek mennyi a siklószáma, a húrhossza, a fesztávja, az állásszöge, milyen a vezérsíkok kialakítása, már igazából csak technikai dolgok, amiket a felhasználás határoz meg. Az aerodinamika nem változik a divattal. Szerintem gond nélkül tudnánk szakembereket kiállítani a tervezéshez és gyártáshoz.

- Azt nem tudom, hogy hol olvastam, de úgy tudom, hogy a repülőgépipar elég nagy haszonnal dolgozik. Mondhatni, egy hagyományos vállalkozással szemben, ahol az árakat jelentős részben a ráfordításokhatározzák meg, itt valójában bőven van miből alámenni az árakkal, ha nem sikerül elsőre csúcsminőséget hozni. Attól még a gépek repülni fognak, csak nem olyan jó paraméterekkel. Olyan lesz, mint a kínai ipar úgy 30 éve. Mára az is kikupálódott.

"és mind meghalunk"
- Igen, de a többiek jobban, mert én egyedül vagyok. Nem tudok annyira meghalni, mint mindenki más.
Megint igazam van. 8.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.03.14. 14:00:30

@F.M.J.: Meg hozzátenném, Orbánék már az Airbus egy eladásra szánt részlegére is lecsaptak volna, igaz az túl nagy falat volta miatt lengyel segítséget igényelt. Ehelyett kaptuk meg a hazai Airbus alkatrészgyártást. A cseh vállalat nem a gyakorló gépek miatt fontos, hanem mert beszállító a Saabnak és az Embraernek is. Még egy ok, hogy így a hazai egyetemi kutatás-fejlesztés magyar cég számára történne. Ez az ország legfontosabb kitörési pontja. Támadják is Brüsszelből, mintegy elismerve, hogy a kormány jó úton jár, legalábbis ezügyben bizonyosan.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.03.14. 22:36:26

@megamovieboy: Mondjuk így már jobban látszik a történetből a karika. Ha jól tudom, a Gripeneket lízingeljük. Ha kikerekedne a dolog, talán a beszállítások révén gyakorlatilag egészen elhanyagolhatóvá válhatna a szaldó. Tényleg hülye ez a zorbán. Nem érti a világ működését :) .

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.03.15. 11:51:36

@F.M.J.: Na igen, a progresszív megoldás, hogy semmibe sem fektetünk be, így lemondunk a profitról és az egészet átengedjük az amerikai tőkének, mi meg fizetjük a büntetőprofitot ezer évig, vagy még tovább. Nem volt még olyan magyar befektetés, mely a liberális média szerint nem okozott volna katasztrófát, államcsődöt. Lásd belgrádi vasút, Paks II, vagy aksigyár stb.
süti beállítások módosítása