European Phalanx

Politikai népszavazás

2016. szeptember 23. - megamovieboy

tudta.jpg 

Lehetne egy népszavazás nem politikai is, de mivel ezt kifejezetten pártpolitikusok kezdeményezték, ez nem is lehet nagyon más. Pedig lehetne, mert a nép nagyon is a magáévá tette a kérdést, ennek ellenére szinte teljesen pártpolitikai vetélkedésé fajult.

 Nézzük a kormányoldalt! A szegényebb rétegeknek nem túl sok anyagi hasznot hozó kormányzás már régóta pengeélen táncol, a közvélemény kutatási adatoktól függetlenül. Nagyon sok olyan téma van, mellyel a falhoz lehetne szorítani a kormányt, mert komoly támogatással rendelkezne, ha lenne aki végigvinné az adott kérdést. Egyetlen ilyen téma ment végig, az internetadó elleni kiállás, de erről majd egy másik posztban írok. Tehát a kormánynak nagyon fontos, egy olyan témában megszavaztatni az embereket, melyben számára kedvező eredmény születhet. Ennek bizonyítéka a vasárnapi nyitvatartás elleni népszavazás előtti kapituláció, el akarták kerülni a blamát és inkább visszakoztak.

 A kvótaszavazás több okból is jól jön a kormányzatnak. Orbán az ország védelmezőjeként tetszeleghet. Amíg külső 'ellenség fenyeget', addig kevésbé támadják belülről. A 'gonosz' Brüsszel elleni szabadságharcos imázsa is sokaknak szimpatikus. Végül Orbán személyes politikája, mely a Uniós bürokratikus birodalomépítéssel szemben a nemzetek Európáját hangsúlyozza, komoly támogatást kap. Látható, hogy egyszerűek és könnyen érthetőek a kormány célkitűzései. Ráadásként bármi történik a szavazáson, ebben a kérdésben 85% feletti a támogatottságuk. Hiába mondja az ellenzék, hogy nincsen értelme a népszavazásnak, az igazi népies, na most jól megmondtuk nekik mentalitást ezzel nem fogják legyűrni.

 Az ellenzék komoly probléma elé került, mert széllel szemben kell harcolniuk. Az első probléma, hogy nehéz megmagyarázniuk, miért küzdenek? Brüsszelért? Ezt a témát kerülik. A migránsokért? Ezt is kerülik. Nem csodálom, nem is tudják pontosan kikről van szó. Bár az elpusztított városokról készült képek megindítóak, azért ezek mégis egy másik kontinensen, öt határon túl vannak, nem pedig a szomszédban. Maradt számukra a két fő csapás. Az egyik a gyűlölet elleni 'harc', mely alapvetően a keresztény-liberális önhibáztatásra épül, azaz mi vagyunk az okai az ő nyomoruknak. Itt van egy nagy hibája a kormánynak, hogy ezt nem cáfolja meg. Hiszen nem mi bombáztuk Szíriát, nem mi szítunk vallási háborút, sőt még terrorszervezeteket sem támogatunk. Ezen kívül hangoztathatnák még a helybe kell vinni a segítséget elvet is és akkor rögtön segítőkészeknek tűnnének. A másik fő csapás, a szavazz Orbán ellen. Valójában ez tűnik a hatékonyabbnak. Az ellenzéknek sikerült legalább olyan szörnyeteggé tennie Orbánt, mint a fideszes propagandagépezetnek a 'gyurcsánybajnait'. Ehhez a negatív képhez persze maga a miniszterelnök is sokat tett hozzá. Ez látszik az egyetlen oknak, ami otthonmaradásra bírhatja a polgárokat. 

 A kormánypropaganda megint kihagy lehetőségeket, mert elég lenne az ingadozókat meggyőzni, hogy az otthonmaradás az igent erősíti. Aztán lehet, inkább nem erőltetik, nehogy a valóban igennel szavazók is otthon maradjanak, hiszen az egyetlen ok, ami miatt a népszavazás érvénytelen lehet, az a nem elegendő résztvevő, vagy az érvénytelenül szavazók. Igaz utóbbiak nem alkotnak túl nagy csoportot, mert ehhez már hihetetlenül elkötelezettnek kell lenni, hogy menjen is valaki, de ne is szavazzon érvényesen. 

 A végső kérdés, hogy mit nyerhet az ellenzék egy esetleges érvénytelen népszavazással, mivel az igenek győzelmének semmi esélye? Az egyetlen dolog, hogy be tudja bizonyítani el tud még érni valamit. Ehhez van most nagy esélyük, mivel szerencsés esetben akár mindössze 15% is elég az érvénytelenséghez. Viszont komoly negatívumok is felmerülnek, mert a másik 85% sokáig nem fogja elfelejteni ezt a számukra árulással felérő lépést. Ezzel a bal és balliberális ellenzék a következő választásig bizonyosan sarokba szorul. A választási rendszerből adódóan több kis párt be sem fog jutni. Akár az is előfordulhat, hogy csak a DK és az MSZP lesz baloldalt, míg a jobboldalt az lesz a kérdés, a Jobbik meg tudja-e akadályozni a Fidesz kétharmados győzelmét? Véleményem szerint az ellenzék most jobban járt volna, ha semleges marad, mint így magukra veszik a magyarellenes jelzőt. Hiába nevezi az ellenzék a többi magyart gyűlölködőnek, még ha esetleg tényleg azok is lennének, mert a gyűlölet, főleg egy sikertelen népszavazás esetén hamar az ellenzék ellen fog fordulni és akkor ők is meg fogják azt a félelmet érezni, amit a nemmel szavazók éreznek most miattuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://europeanphalanx.blog.hu/api/trackback/id/tr9311737689

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Népszavazol, de mire is? 2016.09.24. 17:35:06

Ezt kihagyta a Kétfarkú Kutya párt a plakátjai közül, pedig ezért vicc a szavazás. Kár 2018 utánra felhatalmazást adni az új kormánynak a migránsok betelepítésére. Ennek meg pláne.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2016.09.24. 12:53:30

Egy kormány ne kampányoljon! Közpénzből meg főleg ne.
A fidesz mennyit költött amúgy kampányra? Vagy már teljesen összemossák a pártkasszát az államéval?

nemecsekerno_007 2016.09.24. 13:06:33

@Tibi !: "Egy kormány ne kampányoljon! Közpénzből meg főleg ne..."

Közpénz?! :) Érdekes, szerintem az a bevétel ami nem marad nálam. Na ezért kéne többet nálam hagyni, mert akkor sokkal kevesebb pénz lenne amire lehet a "közpénz" mantrát ismételgetni. Oszt akkor mindenki azzal foglalkozna, hogy minél több pénzt csináljon. Hejj, de jó is lenne.

2016.09.24. 13:21:17

Az igen-ek gyozelmetol nem kell tartani, egyszeruen erre a kerdesre nem lehet igen-t mondani. Tokmindegy, hogy az ember ugy egyebkent hogyan viszonyul a kormanyhoz, a partokhiz, a politikahoz, erre a kerdesre keptelenseg igen-t mondani. Innen kezdve ket lehetseges valasz van, az ember vagy elmegy es partpolitikatol fuggetlenul behuz egy nem-et, mert ez a helyes es kozben tudomasul veszi, hogy baromira megerositette a kormanyt. Vagy nem megy el. Elmenni es ervenytelenul szavazni hulyeseg, mert a napszavazas ervenyessegehez van egy reszveteli kuszob. A kuszobbe mindenki beleszamit, aki villant egy szemelyi es lakcimigazolvanyt, utana mar hiaba szavaz ervenytelenul, a nepszavazas maga ervenyes lesz. Ha mar odament, akkor akar szavazhat is normalisan, hiszen a jelenletevel mar legitimalta a nepszavazast. Nem olyan bonyolult. A kovetkezmeny mar erdekesebb kerdes lesz ugy belfoldon, mint kulfoldon.

we dont want arabs here..So what 2016.09.24. 14:30:21

Addig itt semmit nem fog nyerni az ellenzék amíg nem ismerik föl azt a tényt hogy lehet valaki baloldali akkor is ha hazafi és patrióta. Ostoba parasztok gyülekezete nulla szürkeállománnyal.. Ostobák..

Jolka40 2016.09.24. 14:34:12

Egy kormány ne népszavaztasson! Ne élezze az ellentéteket! Nincs elég bajunk így is?

Vrplt 2016.09.24. 14:53:30

Elment volna egyáltalán több mint 4 millió ember a vasárnapi boltzáras népszavazásra? Gyanítom nem.

Willkommenskultur 2016.09.24. 15:10:57

@Jolka40: Németországban nem népszavaztattak, nem élezték az ellentéteket, minden héten felgyújtanak egy migránsszállást.

Franciaországban szintén nem, mindeen 7en felgyújtanak egy zsinagógát.

Svédországban szintén nem, Malmoben minden este felgyújtanak 1-2 autót....

Budapest azért még nincs ezen a szinten.

dare 2016.09.24. 15:14:49

Mindenki bepiszkolódott ebben a buliban, viszont a tényen, miszerint van egy népszavazás ez semmit nem változtat.
Nem örülök neki, hogy népszavazás van kiírva ebben a témában, reménykedtem is az elején mikor kiírták hátha lesz valami fordulat és elkerülhető lesz, de úgy néz ki hiába.
Az érdekes az egészben valamilyen szinten mindenkinek igaza van a kérdésben, minden szempontban vannak igazságok, részigazságok, valami, ami mögé bárki emberfia be tud állni, mert a lelkiismerete, vagy az értékítélete, vagy bármi nem engedi az álláspontját megmásítani, és kiáll az elvei vagy bármi mellett vagy mögött.
Ez a népszavazás, ahogy írtad is pártpolitikai versengéssé fajult, amitől féltem is ( a másik félelmem a bélyeg, amit az országra tesz), és még mindig nem tudom mi fog kisülni belőle.
Túlmagyarázták, félremagyarázták, elbagatellizálják sokan, és a kérdés fontossága, a kérdés mibenléte már szinte alig érdekel valakit, megelégszenek sokan a saját igazságukkal.
El tudna most valaki jelen pillanatban képzelni egy olyan forgatókönyvet, hogy 60-40 %, vagy 70-30% a nemek és az igenek aránya?
Én nem, pedig egy ilyen eredmény láttán nem lenne bélyeg rajtunk, nem vádolhatnának minket azzal, miszerint egy gyűlölködő, kirekesztő nemzet vagyunk, érvényes lenne a népszavazás ha már egyszer kiírták.
Az ellenzék többsége viszont beáll a bojkott mögé( persze aki soha nem szavaz, így az is velük van), és egy olyan kérdésben kezdenek politizálni, ami nekik se lesz jó hosszú távon nézve.
Jól kifundálták ezt ott a kormánypropagandisták, mintha egy gyöngyöt dobtak volna a kanálisba, és máris ugranak érte a másik oldalon, nem foglalkozva a szennyel ami rájuk tapad míg felhozzák.
Kihagyhatták volna ezt a ziccert, nem kellett volna erre a menetre jegyet váltani, és hagyni kellett volna lecsengeni a dolgokat, hisz minden tűz kialszik bárhogy is táplálják, ha nem kap elegendő oxigént.
És ebben kérdésben csak a tűzrevalót szolgáltatja a Fidesz, ezt kellene már végre felfogniuk.
Kár ezért az egészért, nagyon kár.
És ebben mindenki hibás, kivétel nélkül.
A fidesz az ötletért(akár szándékos, akár nem), az ellenzék a reagálásért.
Ettől függetlenül mondom mindenki döntsön úgy október 2-án (akár igen, akár nem,akár bojkott) ami a saját, és nem a pártja véleményét tükrözi.
Amit 10, vagy 20,vagy netalán 30 év múlva se fog megbánni.
NE LEGYEN POLITIKAI NÉPSZAVAZÁS!!!!!!

Willkommenskultur 2016.09.24. 15:30:23

@dare: Messze túlboonyolítod a kérdést.

Aki szerint gyülölködő az, aki szerint az illegális bevándorlás nem tolerálható az hülye, nem kell vele foglalkozni.
Arról nem beszélve hogy olyan mondja akinek magának sem kell bevándorló ezért lepasszolná másnak, nevetséges.

A kérdés nagyon egyszerü. Akarsz ide migriket (nem menekülteket nem róluk szól a népszavazás)? Ha a népszavazás nagy kerek NEM, és esetleg még érvényes is, az egy POLITIKAI NYILATKOZAT, arról, hogy elmentek ti a picsába.

Nem biztos hogy a népszavazás használ, vagy elég bármire, de ha nem mész el vagy igennel szavazol AZ TELJESEN BIZTOS HOGY ILLEGÁLIS MIGRIKET FOG TEREMTENI IDE, AZ UTCA VÉGÉRE akár.

Ez olyan bonyolult?

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 15:34:54

@dare: Teljesen nevetséges. Miféle gyülölködésről beszélsz?

Amikor a párezer avasi cigány megjelent Kanadában, megváltoztatták a törvényeiket csak hogy kirúghassák mindet - amúgy teljesen érthetően.

A magyar kormány semmilyen jogszabályon nem változtatott, csak a meglevőket tartatná be.

Te miről beszélsz ember?

dare 2016.09.24. 15:43:33

@Willkommenskultur: Ha csak a kérdést nézzük, akkor természetesen nem.
De itt már sokkal több szempont előtérbe került, és mindegyiket átérzi az ember, vagy próbál válaszokat keresni rá.
Nem lehet leegyszerűsíteni csak a kérdésre, mert nem érdeke már senkinek se szinte a kérdés megválaszolása, többet akarnak belőle kihozni, és ez mindenkire igaz.
Ezért nem lehet egyszerűségről beszélni, az már akkor elveszett amikor a kérdést kiírták.

dare 2016.09.24. 15:45:22

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nem érzed?
Hol laksz, külhoni vagy?

2016.09.24. 15:50:17

Nézzük a kormányoldalt! A szegényebb rétegeknek nem túl sok anyagi hasznot.kormányzás már régóta pengeélen táncol, a közvélemény kutatási adatoktól függetlenül. Nagyon sok olyan téma van, mellyel a falhoz lehetne szorítani a kormányt, mert komoly támogatással rendelkezne, ha lenne aki végigvinné az adott kérdést. Egyetlen ilyen téma ment végig, az internetadó elleni kiállás, de erről majd egy másik posztban írok. Tehát a kormánynak nagyon fontos, egy olyan témában megszavaztatni az embereket, melyben számára kedvező eredmény születhet. Ennek bizonyítéka a vasárnapi nyitvatartás elleni népszavazás előtti kapituláció, el akarták kerülni a blamát és inkább visszakoztak.

Szerintem meg a kormány pontosan tudja azt, hogy ennek a népszavazásnak a végeredményéből nem kell levonnia semmilyen következtetést afelől, hogy mekkorra a tábor. Tisztában vannak vele, hogy sokan fognak nemmel szavazni, sokkal többen, mint amennyi fideszes van az országban. Én is így vagyok ezzel és tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy 2018-ban kire fogok szavazni, de amennyiben bő 1,5 éven belül az ellenzék képtelen kilábalni abból a süllyesztőből amibe beleevezték magukat, akkor jó eséllyel 2018-ban bedobok megint egy érvénytelen szavazatot. Oszt jó napot!

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 15:54:23

@dare: Márminthogy a belpolitikában nő a feszültség? Na és? Erről szól a demokrácia.

Az ausztrál hivatalos álláspont bevándorlásügyben sokkal keményebb mint a magyar, mégsem tartom gyülölködőnek az Ausztrálokat (meg aztán ha de azt pont leszarják). Na pont ennyire foglalkoznak a külföldiek a magyar bevándorláspolitikával, idén is rekordot dönt a turisztikai szektorunk.

Willkommenskultur 2016.09.24. 15:56:26

@dare: Rendben, én viszont sokat nem filózok ezen mert kőegyszerü: nem kell illegális bevándorló nekem ide.

A PC jegyében: mexikói, ukrán és arab se

bkkzol 2016.09.24. 16:03:52

@Willkommenskultur: Igaz. Egyetértek. Pont ugyan úgy nem szeretnénk a szír, afgán.... arab bevándorlót , mint a nigériai vagy szudáni "agysebészt"...

bkkzol 2016.09.24. 16:09:48

Milyen kétszínű, sunyi a nyugati sajtó, politika. Cirkuszolnak (hivatalosan) a "no go" területek miatt, közben meg 30 évvel ezelött is megmondták az usa-ban, hogy melyik részeken ne lassítsak még a piros lámpánál se. 20 éve Stockholmban adtak tanácsot , hogy "eddig".... azután nincs hatáskörünk.

dare 2016.09.24. 16:14:36

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ha nem tudsz eljutni minden országba a földön, csak az alapján tudsz tájékozódni róluk , amit a híradásokban látsz.
Ezzel kapcsolatban írtam a bélyeget, nem mindegy hogy van szervírozva, mert aki nem ismer, az csak ebből tud képet alkotni.
Nincs ez az egész jól tálalva, és ezután az ember nem tud jóízűen felállni az asztaltól.
A turizmust felejtsük el, az semmit nem befolyásol.
Illegális bevándorlókat én sem akarok, de nagyon még legálisakat se( ha bizonyos népcsoportokról van szó)

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 16:15:19

De bővebben kifejtve. Mo. azért reagál ÉRZÉKENYEBBEN a kérdésre, mint más, mert Mo.-nak elcsatolták a területének a 2/3-át, aztán szisztematikusan feltöltötték a színmagyar területeket MIGRIKKEL a kedves szomszédok, és most, 100 év múlva ezek a területek de facto megszüntek magyarok lenni, legalábbis a 90%-a (OK már elcsatoláskor se volt magyar a 30-40%).

Akkor is az volt hogy a 'magyar' elit behívta dolgozni a nagybirtokra a szarér hugyér dolgozó rácokat, oláhokat és tóttokat, hogy spóroljon, aztán cserébe bukták az országot is....na ezt a nyugat még nem tudja, hogy rájuk ez vár.

+ a környező népek SZOLGANÉPEK. Ez mindig is így volt, soha semmi ellen nem emelték fel a szavukat önállóan csak néztek bambán maguk elé mint az ÁLLATOK, vagy néztek a magyarokra hogy most mit kéne csinálni?

A Habsburgoknak talán a csehek mentek neki, vagy a románok? (tudom ők is részt vettek a harcokban de nem kezdeményeztek soha, semmit) A ruszkiknak talán a csehek mentek neki, vagy a tótok 56-ban?

A kiegyezért mi harcoltuk ki magunknak, a legvidámabb barakkot is mi harcoltuk ki magunknak, nem a minket körbeölelő szláv SZLOGANÉP.

Comprende?

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 16:18:40

@dare: Az a helyzet hogy beszari vagy, ennyi az egész. Én nem az alapján élek hogy ki mit gondol rólam hanem úgy ahogy akarok.

bkkzol 2016.09.24. 16:18:58

@Tiszteltetem Brüsszelet: Igen. Maximálisan igazuk van az Ausztráloknak. Jól csinálják. Bérelnek pár szigete a'szem pápuáktol, Ott van a gyütjőtábor, tehát nem léptek Ausztrál földre. Nem is kellkioloncolni senkit, mert bent sem voltak.
Az olasz patiőrségnek is egy szép kis algériai vagy szigetre vagy Líbiába kellene menteni kimenteni a sok gumicsónakost. Életük megmentve közel a a "sweet home"-hoz. Jövőhéten megint visszahozunk...

Netuddki. 2016.09.24. 16:54:28

@Willkommenskultur: Nem bonyolult. Ballibsiző tolvajfideszes agitprop troll vagy. Természetes, hogy a mellett kampányolsz, hogy eredményes legyen a gazdidnak a "nép" szavaztatása.
Megsúgom, nem lesz érvényes, akárhogy is vered magad és a többi balfasz...

kvadrillio 2016.09.24. 16:54:55

2016. 09. 24. 12:39
Matolcsy György
Vajda Kitti
Vajda Zita
Így tör előre a nemzeti csajozógép! Nem csak Matolcsy szeretője, annak húga is az MNB-nél melózhat

Mint írtuk, Matolcsy György barátnője korábban a Magyar Nemzeti Bank nemzetközi szakmai titkára volt, ahol bruttó 1,73 milliót keresett, azóta pedig az MNB alapítványok alkalmazzák közpénzből összesen négy jól fizető pozícióban. A nő MNB-s karrierje előtt a Nemzetgazdasági Minisztériumnál dolgozott, amit akkor Matolcsy György vezetett. Vajdát pályázat nélkül vették fel a tárcához, 2010. július 1-től volt a minisztérium állományában.

A Figyelő csütörtöki számába interjú készült Vajda Zitával, elhangzott a nagy kérdés is „Felvállalják azt, hogy összetartoznak?”, „Nem bujkálunk, felvállaljuk” - így a felelet.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) egyik szeptemberi tanulmányában feltűnik a Vajda Kitti név. A forint 70 éve: Út a hiper­inflációtól az árak stabilitásáig című kiadvány, tíz napja került fel a jegybank honlapjára. Ennek az egyik szerzője Vajda Kitti, az első fejezetet harmadmagával jegyzi - szúrta ki a Népszabadság.

A jegybank arról tájékoztatta a napilapot, hogy a „Magyar Nemzeti Bank állományában 2013. októbere óta van Vajda Kitti nevű munkavállaló, a jegybank Oktatási Igazgatóságának szakértője.” (Matolcsy 2013. már­cius 4. óta jegybankelnök, Vajda Zita két nappal később lett a jegybank alkalmazottja.) A Népszabadság több jegybanki forrása is tudni véli, hogy az a Vajda Kitti a testvére Vajda Zitának.

A Népszabadság több jegybanki forrása is tudni véli, hogy az a Vajda Kitti a testvére Vajda Zitának, a jegybank a rokoni szálat nem erősítette meg, de nem is cáfolta.

Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version

dinasztiák, kasztok karrierje.....A TÖBBI MEG MEHET MOSOGATNI ANGLIÁBAHHH........ NO, EZEKET KELL ELSÖPÖRNI ÖRÖKRE !!!!!

Netuddki. 2016.09.24. 16:57:31

@bkkzol: Kommunista szombat?
Azért jó látni ahogy az ostoba droidok kívülről fújják a gazdi kívánságát.
index.hu/belfold/2016/09/24/orban_gigantikus_menekultvarost_epitene/
Magatoktól vagytok ilyen ostobák, vagy reggel kiadták az eligazításon? Azt hiszi ez a tolvaj banda, hogy hülyének nézhet másokat, miközben saját magukból csinálnak hülyét.

Netuddki. 2016.09.24. 16:58:22

@kvadrillio: Na, megérkezett az ostobenkó floodoló is. Nem elég ez a sok balfasz fizetett fidesztroll...

DFK 2016.09.24. 17:02:08

@Jolka40: sőt, választást se írjon ki, mert az is élezi az ellentéteket.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 17:20:29

A Habsburgok megtanulták, a szovjetek is megtanulták, hogy a magyarokkal szarakodni nem érdemes. Mind2 birodalom VELÜNK egyezett meg és mi kerültünk privilegizált helyzetbe a Kiegyezés után és a gulyáskommunizmus éveiben, nem a szolganépek.

Brüsszel is meg fogja tanulni, hogy a magyarokkal ne szívózzon. Én bízom a magyarokban.

Neo07 2016.09.24. 17:40:44

Nem, ez nem pártpolitikai vetélkedés. Igaza van Orbánnak, ez nemzeti ügy. Nyugodtan megtehették volna, hogy most kivételesen a kormányoldallal egyetértve ők is a nemmel történő szavazásra buzdítanak. De nem, a szélsőliberális pártok csakazért is mindennek az ellenkezőjét mondják, mint amit Orbán vagy a jobboldal mond. Az elvakult nagy Orbán-gyűlöletükben képesek arra, hogy ha Orbán azt mondaná, hogy ne ugorjunk kútba, ők azért is beleugranának, csak azért, hogy Orbánnak ne legyen igaza. Körülbelül ilyen szintű a mostani népszavazás körül kialakult szélsőliberális hiszti.

Mit nyerhetnek a szélsőliberálisok? Azt, hogy '18-ban újabb Fidesz-KDNP kétharmad lesz, sőt, annál is több.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 17:44:46

@Neo07: Elég lett volna ha annyit mondanak hogy mindenki szavazzon úgy ahogy a lelkiismerete mondja, vagy ne szavazzon. Pont.

Ennyi is elég lett volna de a románozós kampány után ki lepődik itt meg bármin?

Bravehearth 2016.09.24. 17:46:54

@Jolka40: Egy jolka40 ne írogasson. Ne élezze az ellentéteket! Nincs elég vakrepülő ostoba így is?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 17:51:47

@Jolka40:

Kedves Jolka40, élő péléda vagy arra, hogy a kor nem tesz bölcsebbé. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 17:52:39

"A végső kérdés, hogy mit nyerhet az ellenzék egy esetleges érvénytelen népszavazással?"

Ugyanazt, amit egy érvényessel: egy durván elveszített 2018-as választást.

Jolka40 2016.09.24. 17:53:31

@Bravehearth: Pofára fogtok esni. Arra hatalmas pofátokra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 17:53:35

@Willkommenskultur:

"Budapest azért még nincs ezen a szinten."

De a "demokratikus" baloldal már nagyon szeretné, ha mi is azon a szinten lennénk. :(

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 18:11:47

@csentecsa: A ballereknek mindegy, hiszen 10 éve egy percre sem volt a leghalványabb reményük sem, hogy választást nyerjenek.

Mondjuk úgy tünik nem is akarnak. Én a prágai követségen fogok szavazni egy kurvanagy NEMmel. Ebben a városban csak elvétve látsz négert, de ha mégis, az a Vencel Téren van, és a kuplerájokba árulnak belépőjegyet.

Ebből is látszik h a munkaerejük pótolhatatlan...:)

Ad Dio 2016.09.24. 18:19:36

@Tibi !:

Emlékszel még a 23 millió romános ügyre? Ennyi.

2016.09.24. 18:20:08

" Az ellenzék komoly probléma elé került, mert széllel szemben kell harcolniuk. Az első probléma, hogy nehéz megmagyarázniuk, miért küzdenek? Brüsszelért? Ezt a témát kerülik. A migránsokért? Ezt is kerülik. "

Azon kívül, hogy "Orbán monnyon le", az ellenzéknek halványlila segédfogalma nincs még arról sem, hogy mit is kell szavazni, nemhogy arról, hogy miért küzd...

Pop40 2016.09.24. 18:20:56

@dare:

Tetszik vagy sem, ezt a hülye baloldal cseszte el.

Senki nem kényszerítette őket, hogy az elfogadhatatlan "igen" mögé álljanak. Ha beállnak a "nem" mögé, semmi gond, győz a jó válasz, de az nem Vitya győzelme, mert mindenki más is arra buzdított.

Evidens, hogy ezt az erőszakos, inváziós iszlám-afrikai hordát nem szabad beengedni ide, mert ahová beteszik a lábukat, ott az lesz, mint ami van Calaisnál. Ha buddhistákról lenne szó, akik azt se tudják, mi az erőszak, max leülnek a fa alá meditálni, azt mondom, semmi gond, jöjjön, amennyi akar.
De a kontinenst letaroló iszlám-afgán-eritreai stb migránsokból kösz, nem kérek - akár tetszik ez a baloldalnak, akár nem.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 18:24:23

@Pop40: Én meg úgy gondolom, hogy ukrán, buddhista és mexikói se jöjjön ide ILLEGÁLISAN, és legálisan is csak módjával. Ez utóbbit viszont a négernek meg az arabnak is fenntartom, ha van útlevele és/vagy pénze jöjjön, azzal nincs bajom.

Pop40 2016.09.24. 18:26:09

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Nincs semmi gond az ausztrálok toleranciájával, csak ők a jövőt is nézik. Nekik nem elég, hogy "ma" nincs gond egy bevándorlóval, az is fontos, hogy "holnap" se legyen.

Magyarán nem keverik a toleranciát a hülyeséggel, mint a tébolyodott, elmebeteg Merkel.

2016.09.24. 18:27:27

@Tibi !: Fingod sincs haver, hogy érvényes lesz-e, mint ahogy senki másnak sincs. majd meglátjuk jövő héten.

Neo07 2016.09.24. 18:31:30

@Pop40: Egyetértek veled. A calaisi bevándorlóknak miért nem jó Franciaország, ott már nem kell az életükért rettegni... Kapnak kaját, fedél is (ha sátorfedél is) van a fejük felett, miért kellett a szerencsétlen békés kamionsofőrt ennyire brutálisan összeverni?

Megmondom, mi lesz: ha marad minden a régiben, Akár már pár év múlva az EU, vagy legalábbis annak nyugati része a mostani calaisi dzsungelhez lesz hasonlatos...

Amikor a mandineren az ember olvassa, hogy a legújabb szélsőlibsi agymenés szerint az őslakosoknak kell alkalmazkodniuk a bevándorlókhoz, az agyam ilyenkor dobja le az ékszíjat...

Pop40 2016.09.24. 18:32:20

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Egy szóval nem írtam, h illegálisan. Illegálisan ne is jöjjön ide senki.
De ha Merkel buddhistákat akarna importálni százezerszámra, őket sokkal elfogadóbban kezelném, mint az erőszakos iszlám csürhét. Mindössze azért, mert tudnám róluk, h nem okozzák a kontinens vesztét - amiben az iszlám kecskepásztorokkal kapcsolatosan messze nem vagyok biztos.

Azért számomra nem teljesen mindegy, h egy népcsoportnak, amelyik ide akar jönni, az a hobbija, h meditál egy fa alatt, vagy az, h nőket kövez halálra, mert nem akar csadorban járni. ( a példa persze sarkított, de van alapja.)

Pop40 2016.09.24. 18:38:13

@Neo07:

Igen, nekem is "mókás" sztori, mikor az "életükért rettegő migránsok" Franciaországban(!!!!) rettegnek (persze közben agyonverve pár szerencsétlent.) Miközben egy dolog van Fro-ban, ami az emberekre veszélyt jelent, s ez pont ők maguk.

"az őslakosoknak kell alkalmazkodniuk a bevándorlókhoz,"
Apjuk f***át. El kell hajtani a francba azt a barmot, aki ezzel a hülyeséggel odajön.

Vagy megkérni, hogy egy (1) helyet mutasson a Földön (tényleg csak egyet) ahol az őslakosok alkalmazkodnak a bevándorlókhoz (pláne az illegális bevándorlókhoz.)

Bravehearth 2016.09.24. 18:50:35

@Jolka40: csak bele ne lépjek a tiédbe, te kis szutyok! Egyéb önálló gondolat? Mert ez nagyon kevés, kedves agyhalott!

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 18:53:44

@Neo07: Nem fog odáig jutni a dolog. Csak a jobbszél fog megerősödni európában...az meg nem is árt.

A franciáknál biztosan bukik a mostani baller kormány, az olaszoknál meg a renzi kormány. Kérdés a németeknél mi lesz. Szerintem ott marad Merkel v. esetleg más de ugynaz a párt, csak finoman elmennek ők is jobbfele (már elkezdték).

Hogy az EUból mi lesz az más kérdés, a vezetés semmit nem tanult a brexitből, gyakorlatilag mindenhol nemzeti szinten kezelik a migriügyet (még a török paktumot ami a legnagyobb vívmány eddig azt se az EU intézte hanem Merkel)

dare 2016.09.24. 18:56:37

@Pop40: Én is így látom, valahol eltorzult picit a realitásérzékük.
Itt azért vannak érdekes dolgok a részükről, pl mikor azzal riogatnak hogy ezzel a népszavazással kiviszi az országot az unióból.
Hát, ha valóban így lenne, nem nagyon törik össze magukat, hogy a "bentmaradás" élharcosaként kivennék a részüket a harcból (az igen szavazat ebben a formában a maradás).
Nincs kvóta, állítják, erre meg valahogy kintről mindig rácáfolnak.
Nincsenek bevándorlók, mert amit nem látunk az nincs is (tavaly is sokáig nem volt, csak szakképzett munkavállalók).
Valahogy mindig kirúgják maguk alól a lovat, nehezen értelmezhető amit folytatnak ebben a kérdésben.
Most végre megállapodtak abban, hogy Fújjj Orbán, van valami egység, de a tartalomban még mindig ott van a "nincs itt semmi probléma", ami azért rossz, mert szinte mindenki érzi, hogy ez nem így van.
Jó lenne egy elsöprő nem győzelem, de ne úgy hogy csak 3-4 millió ember szavaz, mert abban nincs akkora üzenet, mintha 6-7 millió 1-2 misi igen szavazattal.
Én örülnék a legjobban a nemek nagy arányának, de valahol aggasztana is a dolog, ezért írtam, hogy jó lenne valami reális képet látni a végén.

christophe 2016.09.24. 19:18:31

@Willkommenskultur: Na ja,Bp-en taxisok verekednek,csalàdon beluli eroszak kovetkeztèben szinte naponta hal meg vki,kètèves kislànyt eroszakolnak,golyatàborban eroszakolnak,nevelointèzetben,4-6 s villamoson graszàlnak,16 èves suhancok aluljàroban rabolnak,ja vègulis nem migrànsok,igaz magyarok,az màs!

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 19:21:33

@christophe: És mi köze ennek a bevándorlókhoz? Vagy bármihez?

illaim 2016.09.24. 19:32:23

Megint ellepte a posztot a fideszes csürhe! Ezek már aljasabbak mit a valamikori SA! Értelmes vitának, érveknek ellenérvekkel való ütközése kizárt, ezek csak a fidesz aljas propagandáját nyomják, pedig mesélhetnének arról is, hogy a foghíjasan mosolygó kedves utcalány anyukájuk hogy van?

desw 2016.09.24. 19:36:20

@christophe:

"Na ja,Bp-en taxisok verekednek,csalàdon beluli eroszak kovetkeztèben szinte naponta hal meg vki,kètèves kislànyt eroszakolnak,golyatàborban eroszakolnak,nevelointèzetben,4-6 s villamoson graszàlnak,16 èves suhancok aluljàroban rabolnak,ja vègulis nem migrànsok,igaz magyarok,az màs! "

Logikus! Mivel bennszülöttek is erőszakoskodnak, jöjjenek a migránsok IS, legyen mégnagyobb szar. Ezen sokáig gondolkodtál?

Nem mellesleg vedd észre az ezek mögött lévő összefüggést: a buzeráns libsik és jogvédők, akinek többet számít a "szegény" elkövető, mint az áldozat.

Neo07 2016.09.24. 19:42:02

@christophe: Ilyen esetek a világ minden országában előfordulnak. Ellenben a bevándorlók, akik nem beszélik a nyelvet, jó páran írástudatlanok, nem ismerik a latin ábécét, az iszlámra jellemző plusz bűncselekményeket hoznak magukkal: nők megkövezése, lefejezések, önbíráskodás, saját bejáratú sáriarendőrség felállítása (amihez nem lenne joguk), ezeken kívül a szemetelés, a beilleszkedés igényének teljes elvetése (inzultálnának mindenkit, aki nem az iszlám szerint él, aki nem hord csadort stb), és a túlszaporodás. A közel-Keleten a II. világháború után kb. ötödannyian éltek, mint most. Ezt ha a jövőre extrapolálnánk, hát bőven túlszaporodnák az őslakos európaiakat, és ugyanolyan élhetetlen világot teremtenének, mint most a Közel-Keleten...

Chris Lamb 2016.09.24. 19:42:06

@Neo07: Amikor a mandineren az ember olvassa, hogy a legújabb szélsőlibsi agymenés szerint az őslakosoknak kell alkalmazkodniuk a bevándorlókhoz, az agyam ilyenkor dobja le az ékszíjat... Lassan Svédországban az lesz,de ne tedd meg azt amit írsz.Legfeljebb pislogjál mi lett az egykori harcos viking népből (svéd). :O Puha pöcsök. :P

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 19:48:15

@Chris Lamb: A nyugat azt csinál magával amit akar, bár sajna ránk is hatással lesz. A legutóbbi londoni polgiválasztáson egy moszlimból meg egy rotschild zsidóból lehetett választani, az arabot választották.

De ez nem a mi ügyünk, és ne is legyen.

Neo07 2016.09.24. 19:51:45

@illaim: Szégyelld magad. Mi nem csürhézünk, de neked úgy látszik, észérvek helyett csak erre futja...

Egyébként tudd, hogy a bevándorlók nagy része gyűlöli a liberálisokat, a hitetlen gyaurokat...

BéLóg 2016.09.24. 20:04:01

@christophe: Te segg!
Hát neked NEM ELÉG az a mocsok ami itt van, te azt szeretnéd hogy a SAJÁT taxisaink mellett pakik IS verekedjenek? Hogy a SAJÁT családon belüli erőszakolóink mellett muzulmánok is verhessék a nőiket? Hogy a SAJÁT mocskos gyermekmolesztálóink mellett végre migráncsok is b....hassák őket idehaza? Hogy a SAJÁT utcai rablóink mellett most majd betelepített, nyelvet nem beszélő, munkát nem vállaló, fiatalkorú külföldiek is bandákba verődve raboljanak?

Te istenhülyélye te, agyatlan állat! Éppen elég nekünk a saját szemetünk, még a te kedvedért sem fogunk ide külföldit importálni!
Tudod mit? Farkaljon meg téged H-turul két három arab, remélem majd akkor akkor jól fogad magad érezni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 20:07:34

@BéLóg:

" Farkaljon meg téged H-turul két három arab, remélem majd akkor akkor jól fogad magad érezni."

Még ő fog bocsánatot kérni az arab erőszakolótól, mint az a német/svéd/tudomisénmilyen picsa.

Neo07 2016.09.24. 20:14:38

@Tiszteltetem Brüsszelet:
A londoni polgi nem arab, hanem Londonban született brit pakisztáni. De muszlim, az igaz. Hihetetlen, ősz haja miatt idősebbnek gondoltam, de nem, fiatalabb...

bkkzol 2016.09.25. 12:34:39

@Tibi !: Mi van? Most mire válaszolsz? Vagy mit akarsz?
Különben meg mi baj van az Európán kívüli gyűjtőpontokkal? Biztonságos, saját "kultúrájukban" élhetnek. Verhetik az asszonyt, lehet gyermekházasság... Mindenkinek jobb. Mert ugye csak az üldöztetés miatt akarnak Svédországba menni? Akkor nagyon üldözik őket a franciák is? Vagy miért van hadiállapot a csalgútnál? ???

bkkzol 2016.09.25. 12:36:40

@Neo07: "brit pakisztáni" nagyon jó!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.25. 16:51:36

@bkkzol:

Az a baj velük, hogy ha megvalósulnának, akkor sokkal nehezebben lehetne megindokolni, miért hoznak be milliószám iszlám betolakodókat Európába. E gyűjtőpontok híján viszont lehet vállat vonogatni ls a körülményekre mutogatni.
süti beállítások módosítása